דף הבית >> חנויות אינטרנטיות לדוגמא
מוזמנים להתרשם מהחנויות האינטרנטיות שבניתי ולעיין במדריך על המרכיבים שהופכים חנות איטנרטית לחנות ברמה גבוהה באמת.
פרוייקט במסגרת "הגן היצרני" עבור גן דולב בהרצליה בו נבנה אתר אינטרנט תדמיתי בשילוב גלריה וחנות המוכרת מוצרים שמכינים הילדים בגן
את החנות האינטרנטית של טבעת יהלום בניתי בתקופת הסגר של הגל השני של הקורונה, במטרה לחשוף אותם לכמה שיותר לקוחות, גם בתקופה הלא פשוטה הזו.
נכון לכתיבת שורות אלה (2022) סביר להניח שכמעט לכל אחד מאיתנו יצא לבצע רכישה דרך חנות אינטרנטית. מדובר על אתר שיכול לשרת חנויות, מפעלים, מרכזי מסחר או כל ישות עסקית שמוכרת מוצרים ומעוניינת להגיע לעוד לקוחות. בעבר חנויות אינטרנטיות תפקדו רק כשלוחה נוספת של עסק או כ"עוד סניף" שמתווסף לסניפים הפיזיים אך לאט לאט, עם התגברות קצב הרכישות הנעשות דרך הרשת, הפכה החנות האינטרנטית לזרוע שמספקת את מירב ההכנסות של העסק. החנויות האינטרנטיות הפכו לכל כך דומיננטיות עד שכיום ישנם עסקים שמוכרים מוצרים און ליין בלבד, כלומר, לעסקים אלו אין כתובת או חנות פיזית ולא ניתן להגיע אליהם ולקנות את המוצרים באופן ישיר.
בכדי להצליח לבצע את המכירות, החנויות האינטרנטיות מתחברות לסולקים שמציעים אפשרויות שונות לקבלת תשלום דרך אתרי האינטרנט (דוגמא טובה לסולק שכמעט כולם מכירים היא חברת Paypal). בנוסף, מלבד האפשרות לביצע קניית, כיום החנויות האינטרנטיות גם מספקות אפשרות של הצעת שירותים שונים, תמיכה והסברים על מוצרים גם לאחר הקנייה.
המטרה המרכזית של אתרים אלו הוא לקצר את זמן התהליך והמגע עם הלקוחות עד לביצוע רכישה מצידם תוך חיסכון גדול בעלות ביצוע הפעולות שמתבטא בעיקר בחיסכון בכוח האדם הנדרש כדי לתפעל סניפים שונים המשרתים לקוחות. בנוסף לכך בעל האתר מרחיב באופן משמעותי את מעגל הקונים הפוטנציאלי שלו מאחר ואין יותר הגבלה גאוגרפית ולמעשה כל לקוח מכל מקום יכול להגיע ולרכוש את המוצרים כל עוד יש ברשותו מחשב וחיבור לאינטרנט. גם מהצד של הקונים ישנו יתרון לקנייה באופן זה שכן עבורו מדובר על קיצור משמעותי של זמן לאיתור המוצר, וחיסכון בכסף עקב יכולת להשוואת מחירים מהירה שיכולה להתבצע גם בין כמה שווקים (כמו לדוגמא חיפוש המוצר גם בשוק הבינלאומי ולא רק הישראלי)
בגדול סידור של אתרים לפי סוגים שונים הוא לא תורה מסיני, אלא יותר ניסיון להקל על ההבנה של התחום. לכן יכול להיות שתתקלו בהרבה ניסיונות לסדר ולסווג אתרים לפי מאפיינים שונים וסביר להניח שרובם הם נכונים גם אם הם לא בהכרח מתיישבים ב100% אחד עם השני. לכן, אבצע כאן חלוקה לשני סוגים של חנויות אינטרנטיות כאשר ההבדל הגדול בינהם היא המטרה המרכזית של העסק שעומד מאחוריהם
אתרים אלו הם אתרים שמטרתם העיקרית היא לבצע מכירה ללקוחות. בניגוד לאתרי תדמית שבו המטרה היא לייצר מערכת יחסים עם הגולשים והלקוחות כדי שבסופו של דבר אלו יצרכו את השירותים שהעסק מציע, באתר סחר המטרה היא ביצוע קנייה על ידי הלקוח כאשר הוא אינו בא במגע כמעט עם האנשים הקשורים בעסק, אינו מבקש ליצור קשר או שירות כלשהו שמצריך קשר בין אישי.
אתר סחר קלאסי יתאפיין בכך שרוב התוכן בדף הבית יוקדש למוצרים הנמכרים. מעבר לכך, גם התפריט הראשי יוקדש לקטגוריות מוצרים שונות שהעסק מעוניין למכור. מנגד, עמודים כמו אודות וצור קשר יפנו את מקומם בתפריט הראשי ויועברו אל תפריטים אחרים כגון הפוטר. כל זאת נעשה במטרה לקדם את המוצרים כמה שיותר כך שיוצגו בחלקים החשובים ביותר באתר, וכל דבר שאינו מקדם מכירה של מוצרים יזוז מעט הצידה.
אתרים אלו במהותם הם אתרי תדמית, כלומר מטרתם העיקרית היא להציע שירותים עבור לקוחות אבל הם מיועדים לעסקים שיכולים להציע בנוסף לשירותים גם מכירת מוצרים ולכן יש להם צורך גם בחנות אינטרנטית שתלווה את אתר התדמית. בדוגמא כזאת האתר המדובר יהיה במהותו אתר תדמית, מה שאומר שדף הבית יוקדש ברובו להיכרות עם העסק והשירותים שלו, ובנוסף לכך, גם בתפריט הראשי נוכל לראות את דפי השירותים, האודות, הבלוג, הגלירה וצור הקשר. התופסת תהיה בכך שלאתר זה יתלווה גם עמוד חנות אשר יוצג בתפריט הראשי יחד עם העמודים האחרים ויקבל גם חלק כלשהו בדף הבית (אם כי לא את החלק העיקרי). במצב כזה המוצרים מתפקדים כנישה צדדית שלא מהווה את רוב ההכנסות של העסק ולכן מקבל יחס וחשיבות כמו עמוד שירות נוסף באתר.
בניית חנות אינטרנטית דרך וורדפרס נעשית דרך תוסף הווקומרס שהוא התוסף הפופולרי ביותר לבניית חנויות אינטרנטיות בוורדפרס, הוא מותקן בלמעלה מ4 מיליון אתרים ו37% מכלל החנויות ברשת משתמשות בו. מדובר על תוסף חינאמי שניתן להוריד מספריית התוספים של וורדפרס ופותח באתר אפשרות לעמוד חנות, עמודי מוצרים ועמודי קטגוריות שיעזרו לסדר את המוצרים. אם מבנה זה נשמע לכם מעט מוכר זה מאחר וזהו גם מבנה של בלוג באתר וורדפרס (שמכיל גם הוא עמוד ייעודי ועמודי קטגוריות ופוסטים). בנוסף למבנה זה התוסף גם מתקין באתר דפי סל קניות, דף תשלום ודף סיום הזמנה. מעבר לכך התוסף מאפשר הגדרה בסיסיות הנוגעות לחנות כמו הגדרת מידות ותכונות של מוצרים, קביעת אפשרויות תשלום, מערך אימיילים שמעדכן על כל הזמנה, אפשרויות להוספת משלוחים ועוד.
ווקומרס גם מאשר לקבל נתונים אנליטיים על מכירות שבוצעו בכדי לבצע סטטיסטיקות שיעזרו בקידום המכירות בעתיד, וגם אמצעים מתקדמים לשיפור השיווק של החנות כמו יצירת קופונים ומבצעים.
בחנויות אינטרנטיות ניתן למכור מוצרים פיזיים רגילים, לדוגמא, נעליים או ספרים. כאשר מתבצעת ההזמנה ומתקבל התשלום בעל העסק מטפל בה לפי הפרטים שקיבל בכדי לבצע את השילוח. בנוסף, ניתן למכור מוצרים וירטואלים כמו לדוגמא קבצי מוזיקה או חוברות דיגיטליות שניתן להוריד למחשב שניתנים להורדה מיידית מיד לאחר השלמת תהליך הרכישה.
מעבר לכך, ניתן גם למכור מוצרים עם ווריאציות, כלומר, במידה ובנינו חנות נעליים ויש לנו דגם מסויים בצבעים שונים או שמגיע במידות/גדלים שונים, ניתן לייצר מוצר אחד שמכיל את כל הווריאציות השונות של אותה הנעל. אופציה זו חוסכת את זמן העבודה עובר דפי מוצרים נוספים.
למי שמעט יותר מתקדם בעולם האינטרנט ומעוניין לחסוך אפילו את עלות הטיפול ושילוח המוצר ניתן גם להקים חנויות שמוכרות מוצרים של צד שלישי. בחנות כזו, כאשר מתבצעת הזמנה בעל האתר מקבל עמלה עבור איתור הלקוח והעברת ההזמנה לגורם ממנו נקנה המוצר בפועל.
מוזמנים להתרשם מכל חוות הדעת עליי
כמקדם אתרים מומלץ
בוא נגלה איך נגיע יחד למקום הראשון ונביא הרבה לקוחות חדשים לעסק שלך.
© כפיר מנשה | קידום אתרים שעובד! כל הזכויות שמורות.