מחקר מתחרים לבניית אתר

מחקר מתחרים היא הטכניקה היעילה ביותר לייצר אתר אינטרנט מנצח! מה היתרונות ואיך בדיוק עושים אותו?
מחקר-מתחרים-לבניית-אתר

מה תגלו במאמר הזה?...

מחקר מתחרים היא הטכניקה הטובה ביותר לבניית אתר אינטרנט מנצח, ואני ממש לא מגזים. דרך מחקר מתחרים תוכלו לדעת בדיוק איך כדאי שהאתר שלכם יראה, אילו תכנים הוא צריך להכיל, איזה עיצוב וצבעים לבחור לו ותשובה לכל שאלה אחרת שעולה לכם לגבי האתר שתרצו לבנות לעסק שלכם. היתרון הגדול הוא שאת כל זה תוכלו לדעת גם אם אין לכם שום מושג בבניית אתרים וגם אם אין לכם בעל מקצוע להתייעץ איתו.

במחקר מתחרים אתם מעתיקים כל דבר שנמצא אצל המתחרים ויוכל להיות טוב גם עבור האתר שלכם, כך שהוא יצליח להפוך את הגולשים שנכנסים אילו ללקוחות. אני עושה הקבלה בין השיטה הזו לבין מבחן שעושים באוניברסיטה בו אתם יושבים באותו החדר עם 10 הסטודנטים החכמים ביותר בפקולטה, בלי שיש בוחן או משגיח בכיתה, ואתם יכולים להעתיק מכל מי שתרצו בלי שאף אחד ידע על כך. במצב הזה כדי לקבל מאה ממש לא צריך להיות גאון גדול, רק צריך קצת היגיון בריא ואת הסבלנות לכתוב את התשובות הנכונות שלהם במבחן שלכם.

אז, איך מתחילים לבצע מחקר מתחרים?

מחקר מתחרים מגיע בשלב שבין ההבנה שצריך לבנות אתר אינטרנט לעסק ולפני השלב של הבנייה בפועל. פשוט, גשו לגוגל ורשמו את השירות המרכזי שאתם מציעים ללקוחות שלכם. חשוב שמה שתרשמו יהיה זהה ככל הניתן לביטוי שאותו הלקוחות הפוטנציאלים שלכם ירשמו בגוגל בכדי להגיע לשירות שאתם מציעים. אם העסק שלכם מציע מגוון של שירותים אז בצעו חיפוש כזה עבור כל אחד מהם. בכל חיפוש כזה גוגל כמובן יציג לכם את עשרת התוצאות שהוא חושב שהן הטובות ביותר למה שאתם (או יותר נכון, הלקוחות שלכם) מעוניינים למצוא. פתחו את 5 התוצאות שעולות לכם במקומות הראשונים בגוגל.

למה דווקא את התוצאות הראשונות?

גוגל נותן תעדוף בדירוג לאתרים שעונים על הצרכים של הגולשים שמגיעים אליהם. לגוגל ישנם מגוון כלים (שחלקם זמינים גם לבעלי אתרים ככלים לקידום אתרים) שבודקים את התנהגות הגולשים ברגע שהם מבצעים חיפוש. בין היתר נבדקים התוצאות שעליהם הגולשים לחצו, זמן השהייה שלהם באתר, האם הם נכנסו לדפים נוספים או חזרו בחזרה אל דף תוצאות החיפוש לאחר כמה שניות, ועוד.
האתרים שמצליחים לגרום לגולשים להיכנס אליהם ולשהות בהם הם אתרים שעונים בצורה הטובה ביותר על מה שהגולשים רצו למצוא, ועל כן אלו האתרים המנצחים. ברגע שגוגל מזהה את זה הוא נותן להם תעדוף ברור בדירוגים, ולכן אלו האתרים שאותם תרצו לחקות.

הקפידו למצוא 5 תוצאות ולא פחות מכך בכדי לבצע הצלבת מידע יעילה – ישנו סיכוי לא קטן שהאתרים יבדלו זה מזה בתוכן שהם מציעים או בחלק מהשירותים שהם מציעים. לכן נסו ללקט את הנושאים והדפים שחוזרים הכי הרבה באתרים שאתם רואים שכן אלו הדפים שתהיו חייבים לכלול באתר שלכם.

איך לבחור את המתחרים אותם נחקור בצורה חכמה?

לא בכל המקרים כל 5 התוצאות הראשונות יהיו רלוונטיות עבורכם, לכן חשוב שתדעו לסנן את התוצאות בצורה נכונה.

  1. פתחו אתרים של עסקים בלבד. ישנם הרבה סוגי תוצאות כמו אתרי ניווט, דפי וויקיפדיה או כתבות חדשותיות שיופיעו בתוצאות. אתרים כאלו לא מעניינים אתכם ואתם לא מתחרים בהם. מי שמחפש שירות לא מחפש לקרוא מאמר על השירות אלא את הדרך המהירה ביותר להגיע למי שיכול לספק לו אותו. לכן פתחו רק את 5 האתרים שמציעים את השירות שגם אתם מעוניינים להציע.
  2. נסו למצוא ולהתחקות אחרי מתחרים שדומים כמה שיותר לפרופיל החברה שלכם. אם לדוגמא העסק שלכם הוא סוכנות ביטוח קטנה שעוסקת בנישת ביטוח ספציפית, אין כל טעם לנסות להתחקות אחר האתר של חברת מנורה או של חברת כלל. אלו חברות ביטוח גדולות שהפרופיל שלהן שונה לגמרי מהפרופיל שלכם. נסו למצוא רק את סוכנויות הביטוח הקטנות שהגיעו לדירוגים גבוהים וחקו אותם.
  3. אל תפתחו מודעות ממומנות – זכרו מודעות ממומנות הן תוצאות חיפוש שגוגל מציג כי שילמו לו על כך ולא כי הוא זיהה אותם כאתרים מנצחים. אתרים אלו עדיין יהיו רלוונטים לחיפוש שלכם אבל תהיה להם הרבה פחות זיקה לאתר מנצח בתחום שלכם מהאתרים שמקודמים אורגנית בתוצאות. לכן התעלמו מכל תוצאה שרשומה כמודעה ולכו אל התוצאות האורגניות.


אחרי שמצאתם את 5 התוצאות הראשונות הרלוונטיות ביותר לתחום העיסוק ולגודל החברה שלכם שמרו אותם ב"מועדפים". אתם תרצו לחזור אליהם לא מעט פעמים בשביל התרשמות נוספת תוך כדי תהליך הבנייה של האתר.

כל מחקר מתחרים אפקטיבי מתחיל עם גוגל
כל מחקר מתחרים אפקטיבי מתחיל עם גוגל

מה בודקים אצל המתחרים שבחרנו?

  1. האם התוצאות שמצאתם מביאות אתכם לדף הבית של המתחרה, לדף שירות או למאמר – לפי סוג העמוד שאילו הגעתם יהיה לכם יותר קל להבין איזה סוג של עמוד תצטרכו לשים עבור השירות המדובר.
  2. בדקו המרכיבים השונים של העמוד. האם הוא כולל הרבה תמונות, טקסט אינפורמטיבי, טקסט מכירתי, הזמנה ליצירת קשר או כל דבר אחר שחשוב עבור הגולש שמגיע אילו. לכל מרכיב כזה כדי למצוא מקבילה גם באתר שאתם תקימו.
  3. בדקו את אורך התוכן של הדפים – ככל שהדף עשיר יותר ובעל טקסט ארוך יותר הוא יקבל תעדוף יותר גבוהה. בדקו שאתם לא יוצרים דפים דלים ביחס למה שמוצג אצל המתחרים.
    בדיקות נוספות שעושים במחקר מתחרים
    בנוסף לבדיקת הדפים הספציפיים שמצאתם ערכו גם בדיקה כללית על שאר הדפים באתר.

בדיקות נוספות שעושים במחקר מתחרים

בנוסף לבדיקת הדפים הספציפיים שמצאתם ערכו גם בדיקה כללית על שאר הדפים באתר.

  1. בדקו את דף הבית של האתר. דף הבית הוא הדף שכמעט תמיד מקבל את רוב התנועה שמגיעה לאתר. כלומר, הגולשים יגיעו אילו כמעט תמיד, ולכן חשוב לבדוק אותו כמו שבדקתם את הדפים הספציפיים שהתגלו בחיפוש שביצעתם קודם.
  2. בדקו את דפי השירות הראשיים של האתר. גם דפים אלו חשובים לא פחות מדף הבית. תנו הצצה בתפריט הראשי של כל אתר ופתחו את דפי השירות המופיעים שם כדי לבחון גם אותם.
  3. בדקו האם יש באתרים הללו בלוג ועד כמה הוא עשיר. בלוג הוא המקום של החברה לחלוק מהידע שלה לגולשים כדי לייצר סמכותיות בעיניהם ומוניטין של מומחים בתחומם. אם המתחרים שלכם נתפסים כמומחים, גם אתם צריכים להיתפס כך. בדקו את הבלוג, כמה מאמרים יש בו, כל כמה זמן מתפרסם בו מאמר חדש, מה הנושאים שעליהם כותבים ומה אורך הממוצע של המאמרים שנכתבים שם. המידע הזה יהיה יקר ערך עבורכם כדי שתדעו גם איך למלא את הבלוג שלכם בתוכן שיגביר את הסמכותיות שלכם.
  4. האם יש באתרים הללו גלריית תמונות או חלק דף פרוייקטים אחרונים שהחברה ביצעה. חלק זה נפוץ מאוד בכל מה שנוגע לשירותים ויזואליים. מעצבים, גרפיקאים, אדריכלים ועוד מפרסמים פרוייקטים וסיפורי הצלחה של לקוחות בכדי לעודד גולשים ליצור עימם קשר. אם זה מופיע אצל המתחרים, זה צריך להופיע גם אצלכם.
  5. בדקו את צבעים והעיצוב הכללי של האתר. כאשר אין הרבה ידע בבניית אתר גם החוש העיצובי לרוב לא כזה מפותח, לכן שימו לב לצבעים ולעיצוב ורשמו אלמנטים שאהבתם. זה יכול לתת לכם כיוון טוב לעיצוב האתר שלכם.
  6. בדקו אם ישנם אלמנטים נוספים כמו
    • פופאים שקופצים לכם על המסך (כן, המעצבנים האלו) שמעודדים אתכם לבצע פעולה כלשהי. זה אולי מעצבן אבל זה גם עוזר מאוד להביא לקוחות.
    • אפשרות הרשמה לרשימת תפוצה. למרות מה שרוב האנשים חושבים על ניוזלטרים מסתבר שזה אחד האמצעים החזקים ביותר לגרום לגולשים שמבקרים באופן קבוע להפוך בסוף ללקוחות (כן, למרות שהם מועברים לתקיית הספאם).
    • כפתור חיוג שרץ לאורך כל האתר כאשר פותחים אותו דרך מכשיר נייד
    • תיבת צ'ט או אפשרות ליצירת קשר דרך הוואצאפ.


את כל המידע שאתם אוספים שמרו גם אם אתם לא מתכוונים לבנות את האתר שלכם לבד. הוא יוכל לשרת אתכם בצורה נהדרת גם מול חברה לבניית אתרים או בונה אתרים שאיתו תצרו קשר כאשר תגיעו לשלב אפיון הצרכים איתם.

לקוחות ממליצים

מוזמנים להתרשם מכל חוות הדעת עליי
כמקדם אתרים מומלץ

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נגיע יחד למקום הראשון ונביא הרבה לקוחות חדשים לעסק שלך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

mobile marketing
איך לקדם אתר בגוגל?
כפיר מנשה

6 דרכים סופר ממירות לשיווק במובייל

רוב הגלישה מתבצעת דרך מכשירים ניידים. לכן גם אתם חייבים לדעת על כל הדרכים הטובות ביותר לעשות שיווק במובייל כמו שצריך!

דילוג לתוכן