6 דרכים סופר ממירות לשיווק במובייל

רוב הגלישה מתבצעת דרך מכשירים ניידים. לכן גם אתם חייבים לדעת על כל הדרכים הטובות ביותר לעשות שיווק במובייל כמו שצריך!
mobile marketing

מה תגלו במאמר הזה?...

אחסון אתרים הוא שכירת שטח בשרת בכדי לאחסן את הקבצים של אתרי אינטרנט. אחסון טוב נקבע לפי שני פרמטרים , נפח וסוג האחסון כאשר אחסון שיתופי בעל נפח של 1-3 ג'יגה הוא המומלץ ביותר לאחסון של אתר אינטרנט בודד

מה זה שיווק במובייל

שיווק במובייל מתייחס לכל דרך להגיע אל לקוחות פוטנציאליים דרך מכשירים ניידים. "מובייל" אינו רק טלפונים חכמים, אלא גם טאבלטים ושעונים חכמים. עם זאת, עיקר הפוקוס מכוון בעיקר לטלפונים, מאחר ורוב המשתמשים מבצעים את עיקר הגלישה והפעילות האינטרנטית שלהם דווקא במכשיר הנייד האישי. עבור בעלי עסקים, מנהלי שיווק דיגיטלי ויועצי קידום, שיווק במובייל מהווה נדבך מרכזי במערך קידום האתרים האורגני.

אילו דרכים קיימות עבור אנשי שיווק במובייל
ישנן לא מעט דרכים לבצע שיווק במובייל בצורה יעילה. להלן כמה מהן, בליווי המלצות ודגשים:

אתרים רספונסיביים

בניית אתר רספונסיבי, הכוונה לאתרים שמתאימים את עצמם באופן אוטומטי לגודל המסך של טלפון נייד. אתרים כאלו מתקדמים יפה מאוד בגוגל וזוהי כמובן הדרך הראשית והיעילה ביותר לשיווק במובייל, כן, אפילו יותר מאפליקציות. זאת מאחר שאפליקציות הן תחום מאוד מאוד תחרותי, מה שמקשה על משווקים להגיע למצב שלקוחות פוטנציאליים בכלל ייחשפו למוצר או לשירות שהם יכולים להציע. למקרה שאתם ספקנים לגבי המשפט האחרון, נסו לחשוב על הפעם האחרונה שבה הורדתם אפליקציה חדשה שאינכם מכירים לטלפון הנייד שלכם, ותגלו שלא רק שאנחנו לא מתקינים אפליקציות חדשות בתדירות גבוהה, אלא גם לא מתקינים אפליקציות שאיננו מכירים. כך, בנייה של אפליקציה יכולה להיות נהדרת עבור מי שבנה אותה, אבל פחות תצליח להגיע למשתמשים בלי שיווק ספציפי שמיועד לכך.

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נגיע יחד למקום הראשון ונביא הרבה לקוחות חדשים לעסק שלך.

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

מתעניין בבניה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

קידום אפליקציות (ASO)

קידום של אפליקציות מתייחס לקידום עמוד האפליקציה בחנות האפליקציות של אפל (Appstore) או של גוגל (Google Play). לשם כך יש צורך להציג את האפליקציה בחנות ולבצע התאמה מדויקת לביטויי החיפוש שאנו מעוניינים לעלות עליהם. קידום זה הוא מאוד דומה, ברמת העיקרון, לקידום אתרים במנועי חיפוש (SEO), כאשר רוב הקרדיט לאפליקציה ניתן על ידי ביקורות חיוביות, כמות הורדות וכמות משתמשים פעילים.

שיחות טלפון יזומות

כן, מדובר על שיטה מעט מיושנת, אך כזאת שעדיין ניתן להשתמש בה. בהנחה שיש לכם קהל לקוחות קבוע או קהילה שהקמתם, תוכלו בהחלט להרים טלפונים כדי לעדכן על מוצרים חדשים, מבצעים או כל נושא אחר שיגרום לשמירת קשר עם הלקוחות. חלקכם אולי יכולים לראות בזה שיטת שיווק אגרסיבית מדי, אבל גם היא לגיטימית. ולכן, מי שמרגיש איתה בנוח – מומלץ שישקול אותה, ומי שלא, מומלץ שישקול דרך אחרת, כמו לדוגמה שליחת הודעות בוואטסאפ או אס-אם-אסים.

וואצאפים

קידום במובייל יכול להיעשות גם דרך קבוצות וואטסאפ או שליחה של הודעות יזומות עבור לקוחות פוטנציאליים שהביעו הסכמה לכך. בהנחה שיש לכם קהילה שבניתם סביבכם וסביב המוצר שלכם, או העסק, או שאתם מציעים הדרכות בקשר שוטף עם הלקוחות מעבר למכירה של המוצרים שלכם, תוכלו להיעזר בקבוצות וואטסאפ כדי להגיע אליהם בצורה ישירה. היתרון הגדול בוואטסאפ הוא כמובן אחוז הפתיחה הגדול מאוד של הודעות. בניגוד למיילים או להתראות פוש, שרוב המשתמשים מבטלים את ההתראות עליהן, אין הרבה משתמשים שמבטלים את צלצול ההתראות לאפליקציית הוואטסאפ. ולכן שיווק דרך אפליקציה זו יכול להיות כלי אפקטיבי ביותר.

whatsapp
במידה ויש לכם קהל קבוע או קהילת דיוור, שיווק דרך הוואצאפ (פרטי או בקבוצות) יכולה להיות יעילה ביותר!

פרסומות לפי מיקום

אפליקציות כמו וויז (Waze) וכמו איזי (Easy) מאפשרות פרסום לפי מיקום הלקוחות, ויכולות למשוך אליהן קהל שנמצא בקרבת המקום של העסק. לכולנו בטח יצא, תוך כדי ניווט באפליקציית Waze, לראות פרסומת על בית עסק, יחד עם השאלה האם נרצה לנווט לשם. בהנחה שמדובר במשהו רלוונטי לאותו משתמש, בהחלט יש סיכוי שהוא יקפוץ על ההזדמנות, בעקבות הקרבה שלו למקום, ויגיע אל בית העסק.

קוד QR

קוד QR היא דרך מדליקה מאוד להביא אנשים אל האתר או האפליקציה שלכם בזמן של כנסים או ירידים. בזמן שאתם מציגים מוצגים שונים ומעניינים, ומעוניינים לתת פרטים נוספים בצורה קלה לאלו שפונים אליכם תוכלו להפנות אותם לסריקת קוד QR הדפסתם מראש וכך הם יוכלו להגיע לעמוד שמכיל את הפרטים הנחוצים. ניתן לייצר קוד QR באתר הזה.

qr code
קוד QR היא דרך נפלאה להציג מידע למשתתפים בכנסים ישירות לטלפון הנייד שלהם

אילו דרכי שיווק יעבדו פחות טוב במובייל

למרות כל הדרכים שסקרתי עד עתה לשיווק יעיל במובייל, ישנם גם אלמנטים שעובדים פחות טוב במובייל אבל עובדים טוב במדיומים אחרים.

גודל המסכים

הדבר הראשון שבולט לעין כקושי בשיווק דרך המובייל הוא העובדה שהמסכים הם הרבה יותר קטנים. במצב הזה ישנו הרבה פחות מקום להציג מידע שימושי למשתמש, או מידע שעוזר לנו כבעלי עסקים להפוך את הגולשים שלנו ללקוחות. לכן יש צורך במחשבה מאוד מעמיקה על חוויית המשתמש בבניית אתרי אינטרנט ובאפליקציות, כאשר מעוניינים להוציא מהם את המקסימום.

דרכי יצרת קשר

בשיווק במובייל יש פחות מקום לטפסי יצירת קשר, מאחר שהטופס נצפה במסך יחסית קטן. ההקלדה של הפרטים נעשית על מקלדת צפופה, שלעיתים מקשה על הקלדת הפרטים בצורה נכונה, וכל זאת יוצר קושי ואי-נוחות אצל המשתמשים, שרובם בוחרים בכלל לא להשאיר פרטים אם זו האופציה היחידה הניצבת מולם. מוזמנים לבדוק את העמוד הזה (ואזור יצירת הקשר שבא אחריו) גם במחשב וגם במובייל, תוכלו לראות שישנו שוני רב בתצוגה כאשר במחשב יש טוב צור קשר ואלמנטים נוספים אך בנייד יש רק גרסה מצומצמת של הכפתורים. זאת עקב גודל המסך הקטן בנייד שמצריך צמצום של השטח והקדפה על אמצעי התקשרות קלים ומהירים ככל האפשר

 

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נגיע יחד למקום הראשון ונביא הרבה לקוחות חדשים לעסק שלך.

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

מתעניין בבניה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

פופאפים

פופאפים זו דרך נפלאה (למרות שהיא טיפה מעצבנת) לגרום ללקוחות לא לעזוב את האתר/האפליקציה שלנו, או לתת להם דחיפה קטנה להשאיר פרטים. הבעיה במובייל היא שגלישה דרך הטלפון הנייד מתבצעת על מסך קטן, ושילוב של פופאפים על גודל מסך כזה יכול בקלות לחסום את כל השדה של המסך, מה שפוגע מאוד בחוויית המשתמש. אמנם יש לא מעט משווקים שמצדדים בגישה מעט יותר אגרסיבית, שלא תהיה להם בעיה לפגוע מעט (או אפילו הרבה) בחוויית המשתמש כדי לקבל יותר פניות, אך גוגל ומנועי חיפוש אחרים כבר מבינים שזה בעייתי מספיק מבחינת המשתמשים, ובתור כלים שאמורים לדאוג קודם כל לחוויה של המשתמשים שלהם, נוטים לתת פחות קרדיט (וכך גם דירוגים פחות טובים) לאתרים ואפליקציות שמשתמשים בפופאפים בנייד.

שימוש באלמנטים ויזואליים מורכבים

שימוש באלמנטים ויזואליים מורכבים לרוב מתבטא בהטמעה של תמונות ברזולוציה גבוהה, סרטוני וידאו והנפשות של אלמנטים שונים באתר לעסקים או באפליקציה. בגלל שאלמנטים אלו "כבדים" (בעלי משקל גדול), הם יכולים להאט את זמן הטעינה של האתר. בזמן גלישה במחשב הדבר הזה אולי יהיה טיפה יותר זניח, מאחר שלמחשב יש מעבד חזק יותר וזיכרון רחב יותר, מה שמאפשר לו לטעון את האתרים במהירות, למרות האלמנטים המורכבים הללו. טלפונים ניידים, טאבלטים ושאר מכשירים שנכללים תחת הקטגוריה של מובייל, לא מכילים מעבדים עד כדי כך חזקים. ולכן, בעת גלישה במכשירים אלו, אלמנטים מורכבים יכולים להוריד משמעותית את זמן הטעינה של האתר ובכך לפגוע יותר מדי בחוויית המשתמש. לכן, כאשר מדובר על שיווק במובייל, מומלץ עד כמה שניתן לחסוך בשימוש באלמנטים מורכבים כאלו, בכדי לאפשר טעינה קלה ונוחה של האתר ולהבטיח חוויית משתמש טובה, שגם בסופו של דבר תתורגם להמרות.

לקוחות ממליצים

מוזמנים להתרשם מכל חוות הדעת עליי
כמקדם אתרים מומלץ

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נגיע יחד למקום הראשון ונביא הרבה לקוחות חדשים לעסק שלך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

דילוג לתוכן