הפרמטרים העיקריים שקובעים את קידום האתר

גוגל הצהירו שישנם כמה מאות פרמטרים שקובעים איך אתר יתקדם בתוצאות. בכדי לעשות את החיים פשוטים אני מביא לכם כאן את ה4 החשובים ביותר
seo-parameters

מה תגלו במאמר הזה?...

4 הפרמרטים שהכי משפיעים על קידום אתרים הם אופטימיזציה (התאמה של האתר לגוגל), העלאת תכנים לאתר באופן שוטף, בנייה של פרופיל קישורים חיצוניים וחויית משתמש טובה.

אילו פרמטרים הכי משפיעים על דירוג האתר? זו שאלה שנשאלת הרבה עולם השיווק הדיגיטלי ולעצרינו הרב כמקדמי אתרים אין אף אחד שבאמת יודע את התשובה במלואה. זאת מאחר והאלגוריתם של גוגל הוא סוד מסחרי, שאם יתגלה יגרום לגוגל לא מעט הפסדים כספיים. למרות שגוגל לא מוכנים לחשוף את האלגוריתם שלהם הם כן מצהירים שישנם כמה מאות פרמטרים שקובעים את הדירוג האתרים במנוע החיפוש שלהם.

עם הזמן וההתפתחות של מקצוע קידום האתרים פורסמו המון מאמרים ותובנות בתחום שאליהם הגיעו המקדמים תוך כדי עבודה שלהם. התובנות הללו מתייחסות לכמות רבה של פרמטרים שנלקחים בחשבון בעת קידום האתר בכדי להביא אותו לדירוגים הטובים ביותר האפשריים. למרות שזה מאוד מפתה לתת כאן רשימה משלי שתכלול ככל הנראה כמה עשרות, אני יודע שעומס כזה של מידע לא יעבור אצלכם הקוראים מאחר ואינכם אנשי מקצוע בתחום (לפחות רובכם). לכן אסקור כאן את 4 הפרמטרים המרכזיים שמשפיעים על קידום האתר. ברגע שאלו מקבלים את היחס הנכון האתר שלכם יוכל להתקדם בצורה יפה!

פרמטר ראשון – אופטימיזציה

אופטימיזציה פירושה התאמה של האתר לגוגל. ההתאמה הזו נעשית בשתי דרכים. הראשונה היא התאמה של העמודים השונים לביטויי המפתח שעליהם אנו מעוניינים לקבל דירוג. לדוגמא, אם אני מעוניין שהעמוד הזה יהיה מדורג על הביטוי המפתח "בונה אתרים" אני צריך לדאוג שצמד המילים הזה יכלל במקומות אסטרטגיים בעמוד כך שגוגל יקלוט אותו. מקומות כאלו יכולים להיות כותרת המטה, תיאור המטא, כותרות בתוך העמוד, תגיות אלטרנטיביות לתמונות ועוד. כדאי גם לכלול כמה פעמים את הביטוי בתוך הטקסט שמופיע בעמוד.  כל אלו, כאשר הם מכילים את ביטוי המפתח באופן נכון מצביעים לגוגל שהעמוד מדבר על הנושא של בונה אתרים, ומכאן גוגל מבין שכדאי שהעמוד יהיה מדורג על ביטוי הזה. שימו לב שהכותרת של העמוד היא "בונה אתרים מעוצבים ומהירים" וזה מאחר ורציתי לכלול את ביטוי המפתח שם.

הדרך השניה לביצוע אופטימיזציה היא התאמה של תשתית האתר כך שלגוגל יהיה נוח לקרוא את הקוד כך שיוכל לעשות זאת באופן יעיל. אופטימיזציה זו כוללת פעולות כמו דומיין ששמוכוון אל מדינת היעד ממנה מגיעים רוב הגולשים, והתקנת מערכת ניהול תוכן ידידיותית לגוגל (כזו שבונה את הקוד בצורה שלבוטים של גוגל יהיה נוח לקורא אותה). היא כוללת גם אחסון על שרתים מהירים ואיכותיים שמאפשרים טעינה מהירה של האתר, תוספים שמבצעים סידור נכון של הקוד ועוד.

אופטימיזציה-למנועי-חיפוש
אופטימיזציה למנועי חיפוש - החלק הבסיסי בכל תהליך קידום אתרים

פרמטר שני – תוכן

גוגל נותן הרבה קרדיט ודירוג גבוה לאתרים שיוצרים תכנים באיכות גבוהה ושמעדכנים אותם באופן תדיר. דרך טובה לעשות זאת היא לעדכן באתר על כל לקוח מרוצה או פרוייקט חדש שהסתיים, כמו שאני עושה בגלריית האתרים לדוגמא שבניתי עבור הלקוחות שלי. דרך נוספת יכולה להיות כתיבת מאמרים בבלוג על נושאים שמעניינים בתחום, חידושים, עדכונים ומידע שידוע שגולשים מחפשים. מעבר לכך, כל שירות נוסף שהעסק מתחיל להציע, כדי שיקבל ביטוי באתר בדמות עמוד ייעודי שמפרט עליו ומציע בתוכו אפשרות ליצור קשר. במידה והאתר מתעדכן בתדירות גבוהה והטקסטים והידע שמועבר הוא באיכות גבוהה גוגל בהחלט יתחשב בכך בדירוגים שיתן לאתר. מוזמנים לקרוא עוד בנושא במדריך המלא לכתיבת בלוג.

פרמטר שלישי – חויית משתמש

פרמטר זה הפך להיות קריטי מאוד בשנים האחרונות עם ההשתכללות ההולכת וגוברת של האלגוריתם של גוגל. זאת מאחר וגוגל מעוניין לספק את התוכן והאתרים הטובים ביותר לאלו שמחפשים אותם, וחוויית המשתמש היא המדד הטוב ביותר לדעת אם הוא עמד במשימה זו. עם זאת, הבנה של חויית משתמש או חוייה אנושית בעיני גוגל היא משימה קשה, כי בסופו של יום עדיין מדובר על אלגוריתם. לכן, גוגל נעזר בהרבה נתונים כמו כמות הכניסות שמקבל האתר, זמן השיהות של משתמשים בעמודים השונים והאם הם נוטשים את האתר אחרי שהגיעו אילו. בנוסף גוגל גם יכול לבדוק את הפעולות שהמשתמשים עושים, האם הם גוללים למטה את העמוד, האם הם לוחצים על כפתורים או משאירים פרטים בטופס צור הקשר או אולי אפילו מבצעים רכישה. גוגל נעזר בכל פיסות המידע האלו בכדי להבין האם המשתמש קיבל חוייה טובה מהשיהות באתר או אם לא. מכאן שאתר שמעוניין להתקדם חייב לספק חוייה טובה למשתמשים שלו, הן ברמת העיצוב והן ברמת הנוחות והן ברמת הפונקציונאליות.

UXUI
חוויית משתמש - הדרך של גוגל להבין האם הוא עמד ביעד של לספק למשתמשים שלו את מה שהם רצו לקבל

פרמטר רביעי – פרופיל קישורים

קישורים בעיני גוגל הם המלצות. הכוונה היא שאם אתר מסויים כולל בתוך אחד מהעמודים שלו קישור אל אתר אחר, הוא למעשה מביע בו אמון ומעוניין שהגולשים שמגיעים אילו יגיעו גם אל האתר המקושר. במצב כזה גוגל לוקח מעט מהקרדיט שהוא נתן לאתר המקשר ומעביר אותו אל האתר המקושר. לכן, קבלה של הרבה קישורים מסמנת לגוגל שהאתר המקושר הוא אתר פופלרי גם בקרב אתרים אחרים וככזה כדאי גם שיזכה לאמון הגולשים ולעליה בדירוגים. כמובן שקישור אחד אינו מספיק לכן יש צורך ביצירה של פרופיל קישורים, כלומר מספר קישורים רב שיגיע מאתרים שונים בכדי שגוגל יבין שההמלצה היא לא חד פעמית אלא חוזרת וקבועה.
חשוב לציין שעצם הקישור עצמו הוא לא כל הסיפור, גוגל מנתח את הקישורים שבהם הוא נתקל ומנסה להבין את ההקשר בין האתרים ואת "אמיתות ההמלצה", זאת מאחר וקישורים כבר זכו לא פעם להיות מנוצלים לצרכי ספאם ופרסום אגרסיבי, שהתקבל כניסיון למניפולציה בעיני גוגל. לכן גוגל נוקט בחשדנות מסויימת עבור קישורים בהתחלה עד שהוא מצליח להבין ולאשש שאכן מדובר על המלצה אמיתית.

חשוב לציין שאין חשיבות לסדר של הפרמטרים שציינתי ואין פרמטר אחד שבהכרח חשוב יותר מהשני. בקידום אתרים אורגני השלם גדול יותר מסכום חלקיו וכל פרמטר שאנו עונים עליו תורם גם בחיזוק האחרים בכדי לייצר עבור גוגל אתר ששווה קידום בדירוגים. לכן, אי אפשר להעדיף אף פרמטר על השני ואי אפשר גם לוותר על אף אחד מהם מאחר והם עובדים יחד ומחזקים אחד את השני (או מחלישים אותו אם לא הם לא מבוצעים).

לקוחות ממליצים

מוזמנים להתרשם מכל חוות הדעת עליי
כמקדם אתרים מומלץ

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נגיע יחד למקום הראשון ונביא הרבה לקוחות חדשים לעסק שלך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

mobile marketing
איך לקדם אתר בגוגל?
כפיר מנשה

6 דרכים סופר ממירות לשיווק במובייל

רוב הגלישה מתבצעת דרך מכשירים ניידים. לכן גם אתם חייבים לדעת על כל הדרכים הטובות ביותר לעשות שיווק במובייל כמו שצריך!

דילוג לתוכן