לעבודה עם מקדם אתרים פרילנסר ישנם יתרונות רבים שכדאי לקחת בחשבון כאשר באים לבחור את איש המקצוע שיבצע עבורכם את קידום האתר. הנה העיקריים שבהם.
היתרונות בעבודה עם מקדם אתרים פרילנסר
מחיר
אחד הפרמטרים הכי חשובים בבחירה של כל שירות שאתם מעוניינים לקחת עבור העסק שלכם הוא המחיר. זה ברור שכל בעל עסק ישאף לקבל את המחיר הטוב ביותר שיוכל עבור השירות כדי לצמצם את העלויות. כאשר בוחרים לעבוד עם מקדם אתרים פרילנסר, בניגוד לעבודה מול חברת קידום גדולה ישנם הרבה עלויות שנחסכות. מה שדרוש עבור קידום אתרים זה רק מחשב, חיבור לאינטרנט ואיש מקצוע מיומן ואת כל זאת יכולים לספק עבורכם גם מקדם אתרים פרילנסר וגם חברה לקידום אתרים. השוני הוא שחברה לקידום אתרים גם תכלול במחיר שלה גם את עלות השכרת המשרדים, השכר של אנשי המכירות, של המזכירות, של המנהלים ועוד. כל אלו לא באמת דרושים לקידום האתר שלכם אבל כן דרושים עבור קיום החברה שמבצעת עבורכם את הקידום. לכן קחו בחשבון שכבר מנקדות הפתיחה, מול חברה לקידום אתרים הסיכוי לקבל הצעת מחיר פחות אטרקטיבית הוא יותר גבוהה.
איכות מול מחיר
למרות מה שכתוב בסעיף הראשון ישנן חברות שמציעות קידום במחירים זולים ואלו נראים מפתים מאוד אל מול פרילנסר שיגבה את אותו הסכום או אפילו סכום יותר גבוהה. מאחר ואנו כבר יודעים שלחברה יש עלויות אחזקה גבוהות יותר שמחייבות לקחת ריטיינר יותר גבוהה מהלקוחות שלה, אם היא מציעה לכם מחיר יותר טוב מאשר פרילנסר דעו שכדי לאזן היא בוודאות תספק איכות קידום הרבה יותר נמוכה. איך זה מתבטא? היא תקצה לכם מקדם לא מנוסה. יכול להיות כזה שרק נמצא בשנתו הראשונה למקצוע או אפילו רק לאחרונה סיים את הקורס שלו. כתיבת התכנים תהיה לרוב דלה יותר ובאיכות ירודה שלא תאפשר להראות את העסק שלכם כסמכותי, לא מול הלקוחות ולא מול גוגל.
כאשר אתם מבקשים הצעת מחיר מחברת קידום אתרים היא לרוב תתפאר בכמות האתרים שהיא כבר קידמה ובנתה ובמוניטין העשיר שלה שמתפרס על המון שנים. אין לי כל התנגדות להצגה של הנתונים האלו אבל אלו לא מעידים בהכרח על המוניטין של האיש הספציפי שיוקצה לניהול הפרויקט שלכם, אלא על המוניטין של החברה עצמה. במצב כזה, חברה שקיימת בשוק 10 שנים לדוגמא שבה יש תחלופה כל שנה או שנתיים של אנשי הצוות שעובדים בה, תגיד לכם שהיא כבר עשור שלם בשוק אבל לא תגיד לכם מהו הניסיון של המקדם שאותו היא מקצה שיכול להיות של שנה-שתיים. לכן, המוניטין של החברה הוא פחות רלוונטי עבור איכות הקידום לעסק שלכם.. לעומת זאת כאשר אתם מקבלים את אותם הנתונים ממקדם אתרים פרילנסר שברור שהוא האיש שמקדם עבורכם את האתר, כל הניסיון שעליו הוא יעיד יהיה בעל רלוונטיות עבורכם ולקידום העסק.
ללא אנשי מכירות
כל חברה גדולה לרוב תגייס אנשי מכירות שיודעים כבר מראש את נקודות הטורפה של הלקוחות הפוטנציאלים שלה. הם יודעים איזה מידע להצניע, יודעים איך לדחוף ולשכנע (לעיתים גם בכוח) ואיך למסך את כל ההתקשרות במערכת יחסים אישית וקרובה שתביא אליהם את הלקוח גם אם השירות שבסופו של דבר יסופק לא יהיה ברמה גבוהה. מקדם אתרים פרילנסר לעומת זאת יוכל לדבר איתכם בגובה העיניים כעסק לעסק, בלי מניפולציות מיותרות ועם הרבה יותר תאכלס ומקצועיות. שיחה עם איש מכירות היא יותר נעימה, אבל עבודה אל מול מקדם אתרים פרילנסר היא הרבה יותר אמיתית.
קשר אישי
כאשר אתם עובדים מול מקדם אתרים פרילנסר, הכל מרוכז אצל בנאדם אחד שאתם מקבלים את הטלפון האישי שלו. אין בירוקרטיה מיותרת בדמות "להעביר אותך למנהל" או לעבור דרך ניתוב שיחות או מזכירה עד שתגיע אל איש המקצוע. בנוסף לכך האפשרות לשיחה גם בשעות לא שגרתיות קיימת, בתור לקוחות אתם לא מוגבלים רק לשעות הפעילות של החברה כאשר אתם מתקשרים עם פרילנסר.
אז למי זה הכי מתאים לעבוד מול מקדם אתרים פרילנסר?
למרות כל היתרונות שצויינו, לא לכל אחד מתאים לעבוד עם מקדם אתרים פרילנסר. לעיתים ישנם מצבים בהם אפשרויות אחרות יהיו אלטרנטיבה טובה כלתלות בגודל החברה או במצבה ובמשאבים שיש לה. לכן חשוב להבין, למי הכי משתלם לעבוד עם מקדם אתרים פרילנסר?
חברות המעוניינות בייעוץ חיצוני של מומחה או בבנייה של אסטרטגיה ארוכת טווח לשיווק העסק.
ישנם הרבה מחלקות SEO בארץ שחסרות את המרכיב של איש מקצוע מומחה בעל ניסיון עשיר של כמה שנים רק בתחום הקידום. לרוב מנהלי השיווק או מנהלי הדיגיטל מכירים באופן רוחבי את עולם השיווק הדיגיטלי אך לא התמקדו מספיק בתחום הקידום האורגני בכדי לדעת איך לייצר תוכנית אסטרטגית לכמה חודשים או שנים קדימה שתאפשר לראות את הצמיחה בסוף הדרך. בשביל בניית אסטרטגייה נכונה נדרש מקדם אתרים עם המון ניסיון במגוון שווקים שהתמקד רק בשיווק דרך קידום אורגני כדי יוכל לתת מענה של 100% לצרכים הספציפיים של החברה ברמה הגבוהה ביותר. לכן שירות של ייעוץ קידום אתרים על ידי פרילנסר חיצוני יתאים במקרה זה.
סוכניות דיגיטל הזקוקות לסיוע חיצוני
עסקים שאין להם את הצורך בהקמת מחלקה שלמה של קידום אורגני אבל עדיין צריכים איש מקצוע שידע לקדם לקוחות גדולים שדורשים תהליך עומק של קידום איכותי. לעסקים כאלו אמנם יש מחלקת שיווק ואולי אפילו איש קידום אורגני אך עדיין הן נדרשות לתמיכה מבחוץ של מישהו מנוסה וזאת עד שיצליחו לגדול ולהקים מחלקת קידום אתרים אורגנית משלהם. במקרה זה התקשרות עם פרילנסר חיצוני שיסייע בניהול תיק הלקוחות תוכל להבטיח שאותם לקוחות גדולים יצאו מרוצים ויקבלו תמורה גבוהה מאוד עבור כספם.
אז… למה קשה למצוא פרילנסר טוב לקידום אתרים
לוקח זמן עד שרואים תוצאות
חשוב לזכור שקידום אורגני הוא תחום שבו לוקח הרבה זמן לראות תוצאות. לרוב לוקח חצי שנה ומעלה עד שניתן לראות תוצאות משמעותיות שמתורגמות למיקומים גבוהים על ביטויי מפתח רלוונטיים, תנועה של לקוחות אל האתר וטלפונים או פרטים של לקוחות שמילאו טופס צור קשר. בגלל שאין אפשרות לראות תוצאות ישר לאחר שהעבודה בוצעה אלא רק כמה חודשים לאחר מכן ישנה בעיה במדידה של תוצאות וכך גם בטיב השירות שניתן. קידום אתר דורש תהליך עבודה מסודר ומובנה לאורך זמן על האתר כך שהקידום יהיה עקבי, מה שיאותת לגוגל שאכן מדובר באתר שנותן ערך באופן קבוע לגולשים ומתוקף כך ראוי שיקבל גם מיקום גבוהה בדף תוצאות החיפוש.
אין התחייבות לתוצאות
לטוב ולרע בקידום אתרים לא ניתן לתת התחייבות חוזית לתוצאות אף פעם. קידום אתר הוא תחום שבו העבודה שמתבצעת תלויה גם בגוף שלא בשליטתיינו כמו גוגל או מנועי חיפוש אחרים. אלו יכולים לשנות את האלגוריתם שלהם בכל יום ולהפוך את דף תוצאות החיפוש שבו דורגנו גבוהה גם עם המקדם עשה עבודה טובה לאורך תקופה מתמשכת.
קידום אתרים – מדובר על תחום חדש לא ממוסד
תחום השיווק הדיגיטלי עדיין לא ממוסד ברובו והוא גם תחום חדש יחסית. לכן ישנם עשרות קורסים להכשרה של מקדמי אתרים שהאיכות שלהם מוטלת בספק, ישנם מקומות עבודה למקדמי אתרים שמקבלים לפי קריטריונים לא ברורים, וישנם הרבה מאוד פרילנסרים שמגדירים את עצמם כמומחים כאשר למעשה אין הרבה מאחורי ההצהרה הזו. אין באמת גוף מוסדר שמגדיר מיהו מקדם אתרים, מיהו מקדם אתרים מומחה ומי סתם מנסה לעשות כסף קל אחרי שקרא כמה מאמרים על קידום אתרים בבלוג כזה או אחר.
שלושת האלמנטים הללו משאירים המון בעלי עסקים שמעוניינים בקידום אתר מאוד מבולבלים שכן, מעבר לקריאת בלוגים בתחום עבורם, להם אין הבנה גדולה בתחום והם לא יכולים לדעת אם המקדם שלהם עשה עבודה טובה עד שעברו כמה חודשים טובים. בנוסף לכך, ישנם גם הרבה לקוחות שנכוו לא פעם ממקדמי אתרים פרילנסרים וגם מחברות קידום גדולות מאחר ואלו הציעו חבילות קידום שכללו הרבה מונחים מסובכים אבל מעט מאוד עבודה איכותית.
מכל הסיבות הללו חשוב מאוד, גם כבעלי עסקים שאינם בקיאים כל כך בתחום קידום האתרים, לדעת אילו אינדיקציות טובות ישנן שיוכלו לתת וודאות שאיש המקצוע שאיתו הם בחרו לעבוד הוא אכן מקצועי ויוכל לספק להם ערך ובסופו של יום גם תוצואת בטווח זמן סביר.
אז איך נבחר מקדם אתרים פרילנסר באופן נכון?
אז איך נבחר מקדם אתרים פרילנסר שיקדם את עסק שלנו?
בדיקה וסינון ראשוני של מקדמים
בתור התחלה אספו שמות של כמה פרילנסרים לקידום אתרים שמבינהם תרצו לבחור. ההמלצה שלי היא על מינימום 5 מקדמים. לאחר שיש לכם רשימה ראשונית בדקו את מוניטין ברשת של כל המקדמים. כלומר חפשו את השם של המקדם בגוגל וכנסו לאתר ולדף הפייסבוק שלו אם אלו קיימים. בנסוף לכך חפשו ובדקו את ההמלצות והביקורות שעולות בחיפוש ואת הפרוייקטים האחרונים שקידם. הקפידו שלא לשים את הדגש על הנראות של האתרים אלא על נותנים מספריים כמו דירוגים בגוגל, שזו עבודתו העיקרית של מקדם.
חפשו את שם מקדם האתרים בגוגל ובדקו את דף התוצאות
כל מקדם אתרים שיש בבעלותו אתר ידאג קודם כל שהוא יקודם למקום הראשון בגוגל כאשר מחפשים את השם שלו. לכן בצעו את הבדיקה הזו. אם אתם רואים שהמקומות הראשונים בדף תוצאות החיפוש הם לא האתר של המקדם אלא אולי דף הפייסבוק או אתר של מישהו אחר זו בהחלט נורה אדומה. אחרי הכל אף אחד לא היה מעוניין לקבל שירות מסנדלר יחף.
שיחות הטלפון הראשונות עם המקדמים
לאחר שביצעתם את הבידקה הראשונית צמצמו את הרשימה שיש לכם לשלושה מקדמים והתכוננו ליצור עימם קשר. אל תקלו ראש בשיחת הטלפון הראשונית עם המקדם, וזו לא שיחה שמבצעים בשליפה מהמותן. בואו אל השיחה הזו מוכנים, אחרי שסקרתם לא מעט אודות המקדם ואתם מצווידים בשאלות ברורות שעליהם אתם רוצים לקבל תשובה. במהלך השיחה אל תדברו רק ביזנס אלא פתחו עם המקדם שיחה אישית, ספרו על העסק שלכם אבל גם תביעו התעניינות גם בו ובמקצועיות של. כך תוכלו להתרשם מהיכולת שלו לתקשר עם לקוחות ומהסבלנות שיש לו עבור השאלות שלכם. אל תשכחו כי מדובר על תהליך שתעברו יחד ולכן גם ליחס האישי יש כאן המון אפקט על השירות שניתן ועל שביעות הרצון שלכם.
מעבר לכך בקשו את הצעות המחיר כתובות למייל בכדי יהיה לכם תיעוד שלהם כולל כל הפרטים והשורות הקטנות, שוב זוהי עסקה של כמה אלפי שקלים ולכן כל שלב חייב להיעשות תוך בחינה מעמיקה של כל הנתונים שמוצגים לכם
איסוף התשובות והצלבת מידע
לאחר השיחה שבו עם השאלות שכתבתם ובדקו לאלו מהם אכן קיבלתם תשובה שבעלת ערך ומידע. בנוסף לכך בצעו הצלבת מידע עם השיחות שעשיתם עם המקדמים האחרים בכדי לנסות ולהבין כמה שיותר על מצב העסק שלכם מבחינת קידום ומבחינת התהליך שידרש כדי לייצר את התוצאות הרצויות.
לאחר קבלת ההצעה דברו עם המקדם שוב ובקשו הסברים נוספים על פרטים שלא מובנים לכם. אל תהססו לשאול הרבה שאלות ולבחון את הסבלנות של הפרילנסר איתו אתם מדברים. על כל מקדם שאתם מדברים איתו יש עוד לפחות 10 שהיו רוצים לדבר איתכם, ואם הוא לא סובלני מספיק ומבין את הצרכים שלכם כדאי שתגלו זאת בשלב מוקדם ככל האפשר.
בקשו המלצות מלפחות 3 לקוחות קודמים
כדאי מאוד לבקש פרטים של לקוחות כדי ליצור איתם קשר ולשאול אותם באופן אישי על תהליך העבודה שהם עשו עם המקדם. בנוסף לכך בקשו גם לראות את האתר שלהם. כך תוכלו לבדוק מקרוב ולראות עד כמה הוא בנוי בצורה טובה והאם הוא מסודר, עד כמה עשיר הבלוג שלהם ועד כמה מקצועית נראת העבודה שעשה המקדם. בנוסף לכך בקשו גם לראות את הביטויים שעליהם קודמו האתרים. לאחר שתקבלו אותם הריצו חיפוש בגוגל על הביטוי ובדקו את המיקומים של האתר, זהו המדד שהכי מבטא את פירות הקידום ולכן אינדיקציה על המיקומים של האתר תוכל לתת לכם הבנה טובה על איכות הקידום שהמקדם מספק. קחו בחשבון שתחום קידום האתרים הוא עדיין תחום פרוץ וישנם הרבה מאוד אנשים שמתיימרים להיות אנשי מקצוע אך מאחורי ההצהרה הזו לא עומד דבר. לכן, חשוב מאוד שתבצעו את הבדיקה הראשונית הזו כך שתדעו שבחרתם במקדם הטוב ביותר שיכלתם להרשות לעצמכם.
בקשו הצעת מחיר מסודרת
זה כמובן נושא טריוויאלי אבל מעבר לקבלת ההצעה ניתן לבדוק אותה לעומק בכדי לקבל אינדיקציה על איכות הקידום. בדקו את עד כמה איש המקצוע מפרט עבורכם את פעולות שיעשו בשביל לקדם את האתר שלכם. האם יש התייחסות לביטויים שעליהם תקודמו ופירוט על כמות החיפושים החודשית שלהם. האם יש התייחסות לכמות ואורך התכנים שיתווספו לאתר שלכם כל חודש. האם יש שקיפות בכל הנושא הקישורים שיוצאו לאתר שלכם: מה כמות הקישורים שתקבלו, היכן הקישורים הללו יופיעו ועוד. גם אם אין לכם הבנה רבה בתחום, כמות הפירוט והסבלנות לשאלות שתעלו בפני המקדם על נושאים שתרצו בהם הבהרה, תוכל לספק לכם אינדיקציה חשובה נוספת לכדאיות בהתקשרות עם המקדם.
בדקו את האתר של מקדם האתרים
כל מקדם אתרים שמכבד את עצמו הוא בעל אתר שבו הוא מציג את הפרוייקטים האחרונים שביצע ולרוב גם בלוג שבו הוא חולק מהידע שלו עבור הלקוחות. מאוד משתלם לבדוק את האתר ולהתרשם ממנו. אתר מושקע ועשיר בתוכן של המקדם מעיד מאוד מקצועיות ועל ההשקעה והמחוייבות שלו לפרוייקטים שהוא לקוח על עצמו. זו בדיקה קצרה ביותר שיכולה לתרום לרושם הכללי על איש המקצוע.