אל תחמיצו אף מאמר!

חפש באתר

אל תחמיצו אף מאמר!

חפש באתר

עונשים מגוגל: למה גוגל מעניש? הסוגים השונים ודרכי התמודדות

מאמר מקיף על עונשים מגוגל, סיבות להיווצרם, דרכי זיהוי וטיפול, האם באמת אפשר להשתקם מהם, ודרכים אפקטיביות למנוע ענישה עתידית.
penalties

מה תגלו במאמר הזה?...

עונש הוא סנקציה שגוגל מפעילה כלפי אתרים שמפרים את כללים שלה באופן בוטה, למשל דרך קישורים מפוקפקים, תוכן משוכפל או מוסתר, וקלוקינג. עונש מתבטא בירידה חדה במיקומים או העלמה מוחלטת מהאינדקס כדי לצאת ממנו, יש לזהות את ההפרה, לבצע את התיקון הנדרש ולהגיש בקשת בחינה מחדש (Reconsideration).

ממהרים? הנה השאלות (והתשובות) המרכזיות במאמר

עונש מגוגל הוא סנקציה על אתרים המפרים את הנחיות מנוע החיפוש. הוא גורם להורדה משמעותית בדירוגים ואפילו להעלמה מהאינדקס.

שיטות כמו רכישת קישורים ממקורות מפוקפקים, תוכן משוכפל, הסתרת תוכן, קלוקינג ופריצה לאתר יכולות לגרום לענישה.

אם אין עדכון אלגוריתם באותו זמן, ויש ירידה חדה ורוחבית בדירוגים או אזהרה מפורשת בכלי Search Console, סביר שמדובר בעונש.

יש לפעול לפי ההנחיות שגוגל מספקת: להסיר תוכן מזיק או קישורים פסולים, לתעד את התיקונים ולהגיש בקשת Reconsideration.

תלוי בחשיבות האתר. אתרים גדולים משקיעים בשיקום כי ערך הדומיין רב. באתרים קטנים לעיתים זול ויעיל יותר להתחיל מחדש.

 

מה זה עונש מגוגל ולמה משתמשים בו?

גוגל, כמנוע החיפוש הפופולרי בעולם, מכוון לתת לגולשים שלו את התוכן הרלוונטי והאיכותי ביותר עבור השאילתות שהם מחפשים. כדי להבטיח שיצליח בכך הוא מפעיל אלגוריתם מתוחכם שיצליח להבין גם את הגולשים ואת מה שהם מחפשים, וגם את התכנים שיש באתרים כדי לדעת איך לתווך את האתר הטוב ביותר לשאילתה המבוקשת. מאחר וגוגל מתבסס על אלגוריתם ישנם לא מעט בעלי אתרים וגם מקדמי אתרים שלעיתים מנסים להערים על גוגל בכדי לקבל דירוגים גבוהים ללא השקעה המתבקשת לכך. כחלק מהמאבק למנוע מצבים כאלו גוגל מפרסמת הנחיות ברורת של "עשה" ו"אל תעשה" עבור בעלי אתרים. הפרת כללים או ניסיונות להערים על האלגוריתם שלה נקראות לרוב "קידום שחור" או באנגלית Black Hat SEO , ואתר אשר מפר את ההנחיות הללו עלול למצוא עצמו חוטף "עונש" (Penalty). העונש בא לידי ביטוי בפגיעה משמעותית במיקומי האתר בתוצאות החיפוש (לעיתים אף העלמה מוחלטת מהאינדקס), ומהווים אמצעי אכיפה שמרתיע בעלי אתרים ומקדמים משיטות פסולות. ולכן מדובר בנושא חשוב מאין כמותו בתחום קידום האתרים האורגני (SEO).

מתעניין בקידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נוכל לקחת את העסק שלך כמה צעדים קדימה.

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

מתעניין בבניה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

מה גורם לעונשים?

כדי להבין לעומק מהו עונש, חשוב לזהות את הפעולות שעלולות להוביל אתר למצב הזה. הנה כמה דוגמאות נפוצות לפעולות שהן עבירה על כללי גוגל, ועלולות לגרור ענישה.

קישורים ממקורות מפוקפקים

אחת הסיבות העיקריות לעונשים היא רכישת או השגת קישורים ממקורות שאינם קשורים לאתר מבחינה נושאית או נתפסים כמפוקפקים. גוגל רואה בקישורים חיצוניים שנכנסים לאתר כהמלצות עליו מבעלי אתרים אחרים. העניין הוא שאם האתרים שמהם יוצאים הקישורים הם אתרים שנחשבים לאתרים פחות רצויים ברשת, גם המוניטין של האתר שמקבל את הקישור יכול להיפגע. הנה כמה דוגמאות לכך:

  1. אתרי ספאם: אתרים שמכילים תוכן פרסומי ומכירתי בלבד לפעמים בצורה אגרסיבית או כוללים כמות מוגזמת של פרסומות.
  2. אתרי פורנו או הימורים: נחשבים גם הם כבעלי תכנים פחות רצויים ברשת ולכן היקשרות איתם נחשבת לבעייתית.
  3. אינדקסים באיכות נמוכה ורשתות קישורים: אם גוגל מזהה שאתר מסויים מקבל כמות עצומה של קישורים מאתרים שידוע שכל מטרתם היא לדחוף באגרסיביות אתרים אחרים לראש תוצאות החיפוש של גוגל נוצר חשד להספמה של הרשת גם מצד האתר המקושר

תוכן משוכפל (Duplicate Content)

תוכן משוכפל הוא טקסט זהה לחלוטין או כמעט לחלוטין לטקסט שמופיע בעמודים אחרים, בין אם באותו אתר או באתרים שונים, (זאת בניגוד לתוכן משוכתב, שכולל שינויי ניסוח ותוכן, כך שהגוף העיקרי נשמר אך נשמע שונה מהמקור). כאשר גולשים נתקלים בתוכן משוכפל הם למעשה נתקלים שוב ושוב באותו מלל וחוויית המשתמש שלהם נפגעת משום שאין ערך מוסף או חידוש אמיתי. בעיני גוגל, הדבר עלול להיחשב כהפרה של הכללים מאחר וזה מקשה על אספקת תוצאות חיפוש מגוונות ורלוונטיות.

כאשר אתר נשען על תוכן משוכפל (בין אם הועתק מאתרים אחרים ובין אם שוכפל אצל אותו בעל אתר פנימית), הדבר מצמצם את ערך התוכן עבור הקורא. לאורך זמן, הדבר עלול להוביל לירידה בדירוג או לעונש של ממש, בייחוד אם התוכן המשוכפל מוגזם או מופיע בכמויות גדולות.

פריצה לאתר או החדרת תוכן זדוני

לא כל הפריצות לאתרים הם בכדי להשבית אותם. לעיתים האקרים עלולים לפרוץ לאתרים בשביל להחדיר קישורים לאתרים זרים או להעלות תוכן ספאמי, וזאת כדי לקדם באגרסיביות מכירות של מוצרים או דירוג של אתרים אחרים ברשת. גוגל מזהה את החריגה הזו מיד דרך הסריקה השוטפת של האתר או באמצעות אינדיקציות אבטחה חיצוניות. מנקודת המבט של מנוע החיפוש – למרות שבמקרים מסוימים בעלי אתרים כלל אינם מודעים לכך שהאתר שלהם נפרץ, עד שהם מגלים לפתע שהדירוגים שלהם נעלמו – מדובר באתר שבפועל משמש להפצת תוכן בעייתי ומזיק לגולשים — בין אם בשל פרסומות זדוניות ובין אם בשל הפנייתם לאתרים מפוקפקים.

לאחר פריצה כזו, האתר נתפס כגורם לא אחראי שלא מאבטח את עצמו ועלול להפוך לאיום על החוויה של המשתמשים, ולכן גוגל מרחיקה אותו מתוצאות החיפוש. יתרה מכך, גם אם בעלי האתר נוקטים צעדים לתיקון, לרוב הנזק שנגרם לטווח הקצר עדיין יכול להשפיע על הדירוגים. במצב כזה, מומלץ לטפל מיידית בהסרת הקישורים או התוכן הזדוני, ולוודא שהאבטחה באתר חוזרת לתקנה באמצעות מומחים מתאימים.

site hacking
לאחר פריצה, האתר נתפס כגורם לא אחראי שלא מאבטח את עצמו ועלול להפוך לאיום על החוויה של המשתמשים

הסתרת תוכן

הסתרת תוכן היא פעולה שבה בעלי אתרים מוסיפים מלל, שכמעט ברובו הוא מילות מפתח שהם מעוניינים לקדם' באופן כזה כך שהגולשים כמעט ואינם רואים אותו, בעוד שמנועי החיפוש כן. אחת הדוגמאות הקלאסיות היא כתיבת טקסט בצבע הרקע של העמוד, המכונה לעיתים "לבן על לבן". באופן זה, נוצר רושם לגוגל (שקורא את הקוד של האתר ולא את האתר כפי שהוא מוצג למשתמשים) שיש באתר כמות גדולה של טקסט עשיר במילות מפתח, על אף שהמשתמש הרגיל אינו ער לכך.

כאשר גוגל מזהה שהאתר מציג תוכן מוסתר שלא באמת מיועד עבור המשתמש, היא רואה בכך ניסיון לתמרן את תוצאות החיפוש. מהלך כזה עלול להוריד את רמת האמון של גוגל באתר, להוביל להורדת דירוגים משמעותית ולפעמים אף להוביל לעונש חמור.

"קלוקינג" (Cloaking)

"קלוקינג" זו שיטה שבה האתר מציג תוכן אחד לבוט של גוגל ותוכן אחר לחלוטין למשתמשים אנושיים. המטרה היא להרוויח מחד את תשומת הלב של גוגל לתכנים ולמילות המפתח הרצויות, ומאידך לא להכביד או להרתיע את הגולש האנושי. לדוגמה, ניתן להציג טקסט ארוך לבוטים בעוד המשתמשים רואים טקסט קצר וקולע בלבד. גוגל רואה בכך התחזות והולכת שולל, שכן מה שהוצג לה אינו מה שהגולש האמיתי מקבל. שימוש נוסף בקלוקינג יכול להיות ניסיון לדחוף תוכן לא הולם במסווה של נושא לגיטימי. לדוגמא אתרים הימורים יכולים להציג את עצמם לבוטים כאפשרות להכנסה נוספת מהבית. במצב כזה אנשים שיחפשו אפשרות להכנסה נוספת מהבית יגיעו לאתרי הימורים בלי שרצו בכך אך אולי יתפתו להמר. כיום, האלגוריתמים והזחלנים של גוגל מזהים במהירות פער בין הגרסה המוצגת לבוטים לבין זו המוצגת למשתמשים, ורואים בכך הפרה חמורה של ההנחיות.

"דחיסת" מילות מפתח (Keyword Stuffing)

אפשרות נוספת היא לקחת את תהליך האופטימיזציה של האתר למקום קיצוני,  ולמלא עמוד אחד בעשרות או מאות חזרות של אותה מילת מפתח כדי להרשים לכאורה את גוגל וזאת עד כדי פגיעה בטבעיות או בחוויית המשתמש של הגולשים. הטקטיקה הזאת התבססה על ההנחה שגוגל לא מבין עד הסוף את משמעות הטקסט ולכן יתקשה להבין את הפגיעה באיכות. עם זאת לאורך השנים האלגוריתם נעשה מתוחכם וכבר ממזמן התחיל לזהות את הפעולה הזאת כספאם.

אחסון בשרת עם “אתרים בעייתיים”

סוגיה מעט פחות מוכרת, אך עדיין עלולה לגרום לאתר להיפגע, היא אחסונו באותו שרת שבו קיימים אתרים חשודים או בעייתיים בעיני גוגל. בשרתים שיתופיים, עשרות או מאות אתרים חולקים את אותה כתובת IP, ואם כמה מהם נתפסים כמפוקפקים במיוחד – קיים סיכון שגוגל תחשוד גם באתרים האחרים הנמצאים לצידם ככאלו. הדבר מזכיר מגורים בבניין "רע" שבו יש שכנים עבריינים; גם אם אתם שוכרים דירה באותו מקום ללא כל פשע מצדכם, השכנים יוצרים בעיה שעלולה "להכתים" את הסביבה כולה.

כיצד ניתן לבדוק את האחסון של האתר שלי?

ניתן להשתמש בכלים כמו Hosting Checker כדי לזהות את כתובת ה-IP של השרת שבו האתר שלכם מאחוסן. לאחר מכן ניתן להריץ בדיקה של כתובת הIP ב-DNSBL Database, שזהו מאגר מידע שמרכז רשימות שחורות של אתרים מפוקפקים, ולראות האם ה-IP הופיע כ"מזוהם" או חסום בהרבה רשימות שחורות (Blacklists). אם מתברר שהIP שלכם נמצא בכמה רשימות שחורות ייתכן שכדאי לעבור לאחסון אחר.

מתעניין בקידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נוכל לקחת את העסק שלך כמה צעדים קדימה.

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

מתעניין בבניה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

מה לא גורם לעונשים?

לא כל ירידה חדה בדירוג בהכרח מעידה על ענישה. חשוב לא לבלבל בין עונש מגוגל לבין תופעות אחרות שעלולות לפגוע זמנית או קבוע במיקומים. הנה כמה דוגמאות:

  1. מעבר של אתר לכתובת חדשה בלי הפניות נכונות
    בעלי אתרים עשויים להעביר את האתר לדומיין חדש או לשנות את המבנה הפנימי של הקישורים (URLs) מבלי להגדיר הפניות (Redirects) נכונות. אם גוגל מזהה שעמודים שהיו פעילים בעבר נעלמו או חוזרים בשגיאות 404, היא עשויה להוריד את הדירוגים — אבל זה עדיין לא "עונש" רשמי, אלא בעיה טכנית.
    ב. עדכון אלגוריתם של גוגל
    גוגל מעדכנת מעת לעת את האלגוריתם שלה, מה שעלול לגרום לשינויים גדולים בתוצאות החיפוש. אתרים "נופלים" או "עולים" בהתבסס על האופן שבו הקריטריונים החדשים מדרגים אותם. כאשר חווים נפילה חדה בזמן שיש עדכון מרכזי, ייתכן שזה פשוט נובע מההערכה החדשה של גוגל, ולא מניסיון מכוון "להעניש" על הפרת כללים.
    ג. שינויים בתדירות ההופעה בתוצאות
    לא פעם, אתרים מזנקים למקום גבוה בתוצאות החיפוש למילת מפתח ספציפית וחוזרים אחורה אחרי ימים בודדים. התופעה עשויה לנבוע מתנודות טבעיות של גוגל, שמנסה לבדוק היכן האתר מתאים בדירוג. כאשר רואים זאת בתדירות גבוהה, חשוב לבדוק אם מדובר בבעיה טכנית או בתנודתיות טבעית, ולא בהכרח להסיק שמדובר בענישה.
redirect
שינוי של כתובות ללא ביצוע של הפניות יכול לגרום לנפילה בדירוגים שנראת מאוד כמו ענישה

סוגי עונשים

לא כל עונש זהה לאחר. בהמשך לסוגי ההפרות שתוארו, גוגל משתמשת ב"סקאלה" של ענישה, המחולקת באופן כללי לשלושה סיווגים עיקריים:

הורדה קלה במיקומים (כ-20 עד 50 מקומות)

במצב זה, אתר שהיה בעמוד הראשון או השני עשוי למצוא עצמו לפתע בעמוד 4, 5 ואף 6. לרוב, לא מדובר על היעלמות של עמוד בודד מדף תוצאות החיפוש אלא פגיעה רוחבית שמעידה על כך שכלל עמודי האתר נפגעו. דוגמאות מובהקות למצב זה כוללות אתרים בעלי תוכן ברמה ירודה, או אתרי שיווק שותפים שאינם מספקים ערך מוסף של ממש, ולכן אינם עומדים בסטנדרטים האיכותיים של גוגל. במצב שבו לא זוהה עדכון אלגוריתם רחב שיכול להסביר את הנפילה, ונצפית ירידה אחידה ברוב עמודי האתר, יש סבירות גבוהה שמדובר בענישה קלה מצד גוגל ולא בשינוי טבעי בדירוג.

הורדה חזקה במיקומים (כ-200 עד 1000 מקומות)

כאן האתר או עמודים מסוימים עפים הרחק לתוצאות מאוד נמוכות, למשל עמוד 20 או 50, כך שלגולש הממוצע מדובר כמעט בהיעלמות מעמודי התוצאות הראשיים. לעיתים מדובר בפגיעה נקודתית, כלומר, עמוד יחיד שבוצעו בו הפרות בולטות, כגון דחיסת מילות מפתח מוגזמת או עודף קישורים חשודים שמפנים ספציפית אילו, בעוד שיתר האתר לא נפגע. מקדמי אתרים שמבצעים טקטיקות קידום מפוקפקות כאלו ומבצעים מעקב אחרי ביטויי מפתח יכולים להיתקל פתאום בצניחה של ביטוי מרכזי מסוים שהיה בעמוד הראשון והגיע לעמוד 50, תופעה שמעידה לרוב על עונש הממוקד בעמוד הספציפי.

העלמה מוחלטת מתוצאות החיפוש (De-Index)

זהו המצב החמור ביותר שבו גוגל מוציאה את האתר מהאינדקס לחלוטין, כך שגם פקודת חיפוש "site:", שנועדה לבצע חיפוש באתר ספציפי, לא תחזיר תוצאות כלשהן (זו גם אגב, הדרך לבדוק האם קיבלתם עונש מסוג זה). מקרים אלו נגרמים בדרך כלל כתוצאה מ"Black Hat" קיצוני או הפרה חמורה במיוחד של ההנחיות, כדוגמת קלוקינג בקנה מידה גדול או קיום רשת ספאם ענפה שמקשרת לאתר. במצבים מסוימים, בעל האתר כלל אינו מקבל הודעה מוקדמת, והדומיין פשוט "נשרף" מבחינת גוגל, שמפסיקה לאנדקס אותו ומתעלמת ממנו לחלוטין.

מתעניין בקידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נוכל לקחת את העסק שלך כמה צעדים קדימה.

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

מתעניין בבניה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

מה עושים כשהאתר שלכם חוטף עונש?

עכשיו הגענו ללב העניין: אם אתר צונח בפתאומיות בדירוג, עלינו לבדוק אם מדובר בעונש או במשהו אחר (כמו בעיית הפניות או עדכון אלגוריתם). להלן כמה שלבים מרכזיים.

בדיקת הודעות במייל

גוגל לעיתים שולחת התראות בדוא"ל לבעלי אתרים (לכתובת שהוגדרה ב-Search Console). במייל עשויה להופיע הודעה על “Spam Problems” או התראה אחרת לגבי תוכן בעייתי או קישורים פסולים. אם קיבלתם כזה מייל, יש סיכוי סביר שגוגל נוקטת בפעולת ענישה נגד האתר.

בדיקה ב-Google Search Console

אם לא התקבל מייל ננסה לבצע בדיקה נוספת בכלי לניהול אתרים של גוגל (Search Console) עצמו. ניכנס לכלי ונבדוק שני אזורים ספציפיים. הראשון הוא פעולות ידניות ששם גוגל עשויה להציג התראות אם עורך אנושי זיהה באתר הפרה של הכללים.
לרוב, מנוע החיפוש פועל על בסיס אלגוריתמים אוטומטיים הבוחנים פרמטרים רבים כדי לזהות חריגות או התנהגות פסולה. רק במקרים נדירים, בדרך כלל כשמתעורר חשד ספציפי או כאשר האלגוריתם מתקשה להגיע להכרעה חד-משמעית, נעשית פנייה לבדיקת של עין אנושית, כלומר עובד של גוגל בכדי שיכריע.
ובמידה והוחלט על ביצוע של פעולה ידנית נגד האתר, תופיע הודעה מפורשת בחלק של פעולות ידניות  (Manual Actions) המסבירה את סיבת ההפרה ואת הדרכים האפשריות לתיקון.

האזור השני שנבדוק מתייחס לבעיות אבטחה (Security Issues): אם האתר נפרץ או מכיל תוכן העלול לסכן גולשים, גוגל עשויה להוציא התראה בנושא.
בשני המקרים, יש לנקוט צעדי בדיקה ותיקון מידיים — החל מסילוק התוכן הבעייתי או הקישורים הזדוניים ועד לחיזוק ההגנות ואמצעי האבטחה של האתר, במטרה להשיב את אמון מנוע החיפוש ולהגן על הגולשים.

חקירת כל מי שעבד על האתר

לפעמים קורה שמפתח, מנהל תוכן או איש SEO חדש נכנס למערכת והטמיע שיטות אגרסיביות בכוונה טובה להתקדם מהר. כדאי לוודא שכל הפעולות שבוצעו באמת תואמות את ההנחיות. אם מגלים שלא – זוהי נקודת מוצא להתחלת הפתרון.

שלילת עדכון אלגוריתם

לפני שממהרים להסיק שנענשתם, בודקים אם בזמן האחרון נרשם עדכון אלגוריתם משמעותי של גוגל ("Core Update"). עדכונים אלו גורמים לעיתים קרובות לתנודות חדות במיקומים. המידע על כך מופיע ברשת וגם מעורר דיונים בקהילות SEO למיניהן כמו קבוצת הפייסבוק של הפרלמנט לקידום אתרים. אם מוצאים ראיות חזקות לעדכון שהתרחש במועד מקביל, ייתכן פשוט שהאתר "נפל" מבחינת ההתאמה לקריטריונים החדשים – ואין זה עונש במובן הרשמי.

menual actions
במידה והוחלט על ביצוע של פעולה ידנית נגד האתר, תופיע הודעה מפורשת בחלק של פעולות ידניות  (Manual Actions) המסבירה את סיבת ההפרה ואת הדרכים האפשריות לתיקון.

כיצד להתמודד עם עונש שקיבלתם?

נניח שבדקתם היטב והבנתם שמדובר בעונש של גוגל ולא בבעיה טכנית אחרת או עדכון אלגוריתם. מה עושים כעת? 
נחלק לשתי אפשרוית: הראשונה היא במידה ואתם רואים הודעה במייל או בGSC שמפרטת על הבעיה והאפשרות השניה היא שלא קיבלתם הודעה כזו.

אין כלל הודעה בקונסול

  1. חשד לפריצה: ייתכן שמדובר בפרצת אבטחה (Hacking). במקרה כזה יש לערוך סקירה מעמיקה כדי לאתר אם הושתל באתר קוד זדוני או קישורים שיוצאים לאתרי ספאם. במקרה כזה מומלץ להיעזר במומחה אבטחה.
  2. עמודים ספציפיים עם תוכן בעייתי: אם זיהיתם שמדובר בעמוד/ים ספציפיים ש"עפו" מהתוצאות, מומלץ לבחון את התוכן – האם הוא משוכפל, האם דחסתם מילות מפתח, או אולי הוספתם קישורים חשודים? במידה וכן, יש לתקן את העמודים ולשפר את התוכן.
  3. קישורים חיצוניים רעילים (Toxic Links): במקרה בו אתם חושדים שקישורים גרועים שגרמו לעונש, נכנסים לרשימת הקישורים ב-Search Console ובודקים תחת קישורים את רשימת הקישורים החיצוניים שנכנסים לאתר. אם אכן רואים כמות גדולה של קישורים זדוניים או קישורים חשודים ממקורות לא מוכרים, ניתן להשתמש בכלי Disavow של גוגל שדרכו ניתן לומר לגוגל על קישורים שאינם נעשו ביוזמתכם או כפועל של יוזמה לגיטימית אחרת ואתם מבקשים להתנער מהם.

יש הודעה בקונסול על פעילות ידנית

זהו מצב ברור יחסית: גוגל מזהירה באופן מפורש שישנה בעיה – קישורי ספאם, תוכן משוכפל, עבירה אחרת. היא מציגה לכם את הדרכים איך לתקן את הבעיות שהתגלו ומבקשת שלאחר מכן תגישו בקשה לבדיקה מחדש “Reconsideration Request”. הגשת הבקשה היא למעשה מנגנון "חנינה": אתם פונים לגוגל באמצעות Search Console או טופס ייעודי שגוגל נותנים לכם הוראות כיצד להגיש אותו, ומסבירים בפרוטרוט מה נעשה כדי לתקן את הבעיה.

במקרה כזה, חשוב לבצע את כל מה שגוגל ביקשה: הסרת הקישורים או התוכן הבעייתי, תיעוד הפעולות, וצירוף הסבר מפורט שבאמצעותו מראים לגוגל שהבעיה טופלה ואין כוונה לחזור על הטעויות. מעבר לכך, במצב כזה, בשום מקרה, אל תתלוננו אל תתקפו ואל תצאו נגד גוגל על העונש שניתן. זכרו שבמצב הזה גוגל הוא גם התובע וגם השופט, לכן כדאי "להוריד את הראש" או "לבלוע את הצפרדע", להתנצל, ולהציג את התיקון של הבעיה שביצעתם.

מה קורה לאחר תיקון הבעיות?

אחרי תיקון הבעיות, בין אם הם בוצעו תוך כדי הגשת בקשה לבדיקה מחדש ובין אם הם נעשו בלי שהתקבלו הוראות כלשהו מגוגל, עלינו פשוט לחכות שבועות או אפילו חודשים עד לשינוי.

גוגל עשויה לאשר או לדחות את הבקשה. אם היא דוחה, בדרך כלל תתקבל התראה נוספת שמסבירה שיש עדיין בעיות שלא טופלו. אם הפעולות בוצעו בלי תקשורת כלשהי מצד גוגל אז לעיתים פשוט נצטרך לחכות עד לעלייה מחדש בדירוגים של האתר.

במקרים קיצוניים, במיוחד אם מדובר באתר קטן יחסית, יש מי שבוחר לוותר על הניסיון לשקם את הדומיין "המוכתם" ולהקים אתר חדש לגמרי תחת דומיין אחר. כמובן שיש בכך חסרונות – מאבדים את מה שכבר נבנה באתר הישן – אבל אם האתר בכל מקרה לא היה ותיק או מוביל, ייתכן שיהיה קל וזול יותר לפתוח "דף חדש".

לקוחות ממליצים

מוזמנים להתרשם מכל חוות הדעת עליי
כמקדם אתרים מומלץ

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

מתעניין בקידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נוכל לקחת את העסק שלך כמה צעדים קדימה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

redirect
איך לקדם אתר בגוגל?
כפיר מנשה

Redirect – הפניות 301 ו302 באתרי אינטרנט

מהן הפניות 301 ו-302, מתי נדרשת כל אחת מהן איך גוגל והדפדפן מתייחסים אליהם, וכיצד מיישמים אותן בפועל על אתרי וורדפרס. הכל במאמר הזה!