פלטפורמה, כלים ומאפיינים עיקריים
מערכת ניהול התוכן וורדפרס
בלוג מאמרים
תוספים עיקריים
Yoast SEO
תבנית האתר
enfold
אז איך באמת?! וזה עוד לפני שאמרתי שלא הושקעו מאמצי קידום גדולים במיוחד. הסוד במקרה הזה הוא מיקוד. היכולת למקד את הפרוייקט של האתר והקידום בצורה המזוקקת ביותר רק למה באמת חייבים ורק לשירות הספציפי שניתן ולא לסטות מילימטר מעבר לכך,זה מה שמביא אתר למקום הראשון בתוצאות החיפוש בגוגל.
מדובר על אחד האתרים הראשונים שבניתי וקידמתי כמקדם אתרים, ועשיתי את זה עבור חבר טוב שלי שאבא שלו החליט לקנות מיניבוס ולפתוח עסק עצמאי להסעות. לרוב הוא עבד עם שירותי הסעות גדולים יותר שתיפקדו עבורו כספקי עבודה תמורת עמלה על הקישור בינו לבין הלקוח ולאחר מכן גם התנסה במעט פרסום ממומן בגוגל, לאחר שבנה לעצמו דף נחיתה בוויקס. שני אילו הביאו אילו תנועה מסויימת אבל ההסתמכות על מקורות חיצוניים לא ממש הייתה לרוחו. כשיצא לנו לדבר על זה הצעתי שאבנה לו אתר משלו בחינם (הוא חבר, אחרי הכל) ואעשה עבורו מעט פעולות קידום, אלו שלא מצריכות ממני שיתופי פעולה או עבודה מול ספקים כך שלא יהיו הוצאות נלוות כלשהם גם עבורי. המטרה בגדול הייתה לתת לו מאין עזר נוסף שיביא לו מעט תנועה נוספת, ומאחר ואין מה להפסיד במצב הזה הוא כמובן הסכים.
בניית האתר
כמו בהתחלה של כל פרוייקט של בניית אתר תדמית, ישבנו יחד בכדי לבצע אפיון קצרצר בנוסף לסקירה של כמה מאתרי המתחרים שלו כדי להבין איך בדיוק כדאי שאתר יבנה. הוא סיפק לי את התכנים וכמה תמונות של אביו יחד עם המיניבוס במהלך כמה מההסעות שביצע ואני שיפרתי אותם בנוסף כמובן לשיבוץ מילות המפתח הרלוונטיות היכן שצריך. בניית האתר היה למעשה השלב שלקח את מירב הזמן בפרוייקט הזה ובסופו של דבר יצא אתר עם 30 עמודים פחות או יותר שהציע את שירותי ההסעות לכל יעד או מטרה שהלקוח יכול להעלות על דעתו. ככה, אגב, נראת הגרסה שלו בנייד…
תצוגה במסך מחשב
תצוגה בטלפון הנייד
תהליך הקידום
מאחר והתקציב לפרוייקט היה 0 עגול תהליך קידום אתר שבניתי כלל רק את הפעולות הבסיסיות ביותר כלומר, ביצוע של מחקר מילות מפתח ואופטימיזציה של האתר לגוגל בהתאם אליהם, העלאת 2 מאמרים לבלוג והוצאה של כמה קישורים בודדים מאתרים שמאפשרים הוצאת קישורים חינמיים כמו אינדקסים פרומים ופלטפורמות שמאפשרות פתיחת בלוגים בחינם. מעבר לכך לא נעשה שם דבר נוסף. עד לפה הכל נשמע דיי סטנדרטי, שום הברקה פטנט או שפן מהכובע נשלפו פה, אז מה בדיוק הביא את האתר למקום הראשון?!
סוד הקסם – המיקוד
הטוויסט למעשה נעשה עוד לפני שהתחיל כל התהליך. מאחר וידעתי שמודבר בקידום לעסק קטן שאין לו תקציב או יכולת להתחרות באתרי הסעות גדולים החלטתי למקד את כל מחקר מילות המפתח, האתר והקידום על ביטויים של מיניבוס בלבד. שום מילה על אוטובוסים, שום אזכור של מוניות גדולות או צי גדול של רכבים, אלא רק הסעות במיניבוס, נקודה. המיקוד הזה איפשר לי להתמקד על הרבה ביטויים שאולי אין לכל אחד מהם הרבה חיפושים אבל מצד שני גם כמעט שאין עליהם תחרות (שקרויים בעגה המקצועית ביטויי "זנב ארוך"), ואתרים אחרים אולי יקדישו להם עמודים פנימיים מאוד שאין כמעט שום דרך להגיע אליהם באתר במקרה הטוב או לא יטרחו בכלל לכלול אותם במקרה היותר רע. לדוגמא את דף הבית מיקדנו על הביטוי השכרת מיניבוס, ביטוי עם כמה מאות בודדות של חיפושים בחודש, בניגוד לביטויים כמו חברת הסעות ששמה התחרות היא הרבה יותר גדולה. התוצאה לפניכם – מקום ראשון בדף תוצאות החיפוש.
השורה התחתונה
נכון לכתיבת שורות אלו מביא האתר עושה בדיוק את העבודה לה הוא נועד, מקבל תנועה של כמה מאות גולשים בחודש ומייצר בערך 20 שיחות טלפון מלקוחות כל שבוע. שוב, כל זה ב-0 תקציב. החכמה היא לדעת לתכנן את הדברים נכון מראש, הרבה לפני שלב הביצוע. כשזה נעשה, הכל הופך ליותר קל אחרכך.