אז מה זה פרסום אורגני?
פרסום אורגני הוא למעשה בלבול או ניסיון להכלאה בין המושגים קידום אורגני לבין קידום ממומן (קרוי גם פרסום ממומן). כאשר משתמשים בביטוי פרסום אורגני לרוב מתכוונים לקידום אורגני אך ישנם מקרים בהם הבלבול הוא כל כך גדול כך שתוכלו לשמוע את המונח פרסום אורגני כאשר הכוונה היא בכלל לקידום ממומן. בכדי לעשות סדר בבלאגן אסקור כאן את כל המושגים תחת גוגל וגם תחת פייסבוק בכדי לתת את התמונה הכוללת שתעזור להבין ההבדלים.
פרסום אורגני בגוגל
כאשר מדברים על קידום בגוגל ישנם שני סוגים עיקריים. הראשון הוא קידום אורגני והשני הוא קידום ממומן.
קידום אורגני בגוגל
קידום אורגני מתכוון לקידום שנעשה בצורה טבעית וללא צורך לשלם לגוגל עבור הקידום. אמנם בקידום אורגני יש צורך לשלם למקדם אתרים בכדי שיבצע את פעולות הקידום אך אין צורך בתשלום כלשהו לגוגל. קידום מסוג זה נשען על התאמה של האתר לגוגל ופרסום תכנים איכותיים באופן עקבי דרך האתר כך שגוגל יהיה מעוניין לקדם אותו למען הגולשים שמחפשים בו. מכאן גם הכינוי "אורגני" – לא נעשית שום מניפולציה על המשתמשים שמבצעים את החיפוש בכדי שיראו פרסומת שלא ביקשו לראות, התוצאות שמוצגות בפניהן באמת משקפות את הרלוונטיות והערך שיש לאתרים להציע להם עבור השאילתה שהקלידו. למעשה ברגע שגוגל מבין שמדובר על אתר שכדאי למשתמשים להיחשף אילו הוא אינו דורש תשלום עבור חשיפה אלא עושה זאת כשירות עבור הגולשים שלו.
קידום ממומן בגוגל
קידום ממומן, שנקרא גם פרסום ממומן, הוא קידום שמתבסס על תשלום לגוגל בכדי שיחשוף את האתר לגולשים באופן מלאכותי ולוא דווקא בגלל שהאתר הוא איכותי ובעל ערך. הסיבה לכך שקוראים לשיטת הקידום הזו פרסום ממומן היא מאחר ותחת הכובע הזה גוגל הפוך ממנוע חיפוש לכלי שמציג תוכן פרסומי. התוכן לרוב מוצג עם סימון מיוחד המתריע לגולשים שמדובר במודעה או פרסומת. השימוש בביטוי ממומן הוא מאחר ובעל העסק שמפרסם דרך גוגל למעשה מממן את הפעולה של הצגת האתר שלו על ידי תשלום לגוגל.
פרסום אורגני בגוגל
מההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן אפשר להבין שהמנוח פרסום אורגני מכיל סתירה פנימית. מאחר ומדובר על משהו אורגני, כלומר שנעשה בטבעיות אין אפשרות שמדובר בפרסומת שמטרתה לשווק לגולשים מוצר או שירות כלשהו אלא מדובר על מתן התשובה הרלוונטית והאיכותית ביותר שגוגל יכל למצוא למה שהגולש ביקש לראות. עם זאת כאשר מדברים על פרסום אורגני החלק היותר מהותי בביטוי הוא המילה "אורגני" ולכן לרוב הכוונה תהיה לקידום אורגני. זה יכול להראות כמו הבדל קטן או סמנטי אבל מאחר ומדובר בשוני מהותי בסוג השירות כדאי לוודא שכאשר אתם מדברים עם מקדם אתרים או כאשר אתם מקבלים הצעת מחיר לקידום אתר שהמונחים לא יהיו בשימוש
מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!
בוא נגלה איך נגיע יחד למקום הראשון ונביא הרבה לקוחות חדשים לעסק שלך.
ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא
פרסום אורגני בפייסבוק
גם כאשר מדובר בפייסבוק מדובר באותו הבלבול, וגם כאן יש צורך לבצע את אותה חלוקה בכדי להבין את ההבדל בצורה במדוייקת.
קידום אורגני בפייסבוק
האלגוריתם של פייסבוק בונה לגולשים את הפיד לפי ההעדפות האישיות ותחומי העניין שלהם, כפי שהוא מבין אותם. אם לדוגמא אני חבר פעיל בקבוצה של אימוני כושר ופיתוח גוף פייסבוק יטה להציג לי יותר תכנים מקבוצה זו. קידום אורגני בפייסבוק מתבסס על הצגת תכנים שמעניינים את הגולשים וכאלו שמעודדים תגובות ודיונים כך שאם בעל עסק מסויים פותח דף עסקי בתחום רלוונטי עבור קהילת גולשים שנמצאת בפייסבוק, ומפרסם תכנים איכותיים שמעודדים השתתפות פעילה שלהם, פייסבוק יטה לחשוף אותו יותר. קידום אורגני גם יכול להיעשות תוך פתיחת קבוצה על ידי בעל העסק שבה יווצרו דיונים שיעניינו את הגולשים (לוא דווקא על ידו) ובכך יזכה לחשיפה מוגברת יותר של הקבוצה. בדיוק כמו קידום אורגני שנעשה בגוגל, גם כאן העיקרון הוא דומה, חשיפה של דף עסקי, פרופיל או קבוצה מסויימת עקב זיהוי של האלגוריתם שמדובר על תוכן שהגולשים מעוניינים לראות.
קידום ממומן בפייסבוק
גם כאן, בדומה לגוגל מדובר על פרסום מודעות ממומנות בפייסבוק בתמורה לתשלום. המודעות לוא דווקא יהיו קולעות למה שהמשתמשים רוצים לראות בפיד שלהם בזמן הגלישה בפייסבוק וזו בדיוק הסיבה שיש לשלום לפייסבוק בשביל החשיפה. הפרסום יעשה באמצעות מודעות מומנות שמופיעות אחת לכמה זמן בין שאר הפוסטים באתר ויכילו תגית "ממומן" בכדי לסמן לגולשים שמדובר על פרסומות ולא על פוסט שהגיע לפיד בצורה אורגנית.
פרסום אורגני בפייסבוק
פרסום אורגני בפייסבוק לרוב ידבר על פוסטים ויראליים שמפרסם בעל עסק וזוכים לתהודה רחבה ולהרבה שיתופים שמתבצעים על ידי הגולשים ובלי שיש צורך לשלם לפייסבוק עבור החשיפה. מאחר ואותו תוכן ויראלי מתפרסם בהרבה מקומות בפייסבוק ולעיתים גם מחוצה לו, גם כאן ניתן יהיה לראות את הבלבול בין המושגים.