פלטפורמה, כלים ומאפיינים עיקריים
מערכת ניהול התוכן וורדפרס
גלריית רכבים
תוספים עיקריים
Yoast SEO
בלוג מאמרים
תבנית האתר
Enfold
אבי הסעות היא חברה בצמיחה שמציעה הסעות לכל רחבי הארץ. מדובר על חברה שעובדת עם המון נהגים ובעלת מגוון עצום של רכבים שצריכה אתר טוב ומורכב שיציג את כל השירותים שהיא מציעה. זהו אחד האתרים המורכבים ביותר שבניתי. הוא מכיל מעל ל40 עמודי שירותי הסעות שונים, גלריה עם מעל ל10 פריטים בכדי להציג את הרכבים השונים של החברה וגם בלוג לחדשות ועדכונים שאילו מתווספים מאמרים אחת לתקופה.
תהליך האפיון
כמו בהתחלה של כל פרוייקט של בניית אתר תדמית, ישבתי עם הלקוח בכדי לבצע אפיון לצרכי האתר. אפיון הכוונה להבין מהם השירותים שלרוב הלקוחות מעוניינים בהם, אילו רכבים לרוב מזמינים, מהם השאלות שעולות הכי הרבה בשיחות הטלפון שהחברה מקבלת וכו'. את כל זאת עשיתי בכדי לדעת איך לבנות את האתר, באיזה סגנון (כאן נועצתי עם הלקוח תוך הצגת אתרי תדמית נוספים לדוגמא), אילו דפים כדאי שיהיו (ולא פחות חשוב) אילו דפים לא באמת נחוצים לאתר ואין צורך להשקיע עליהם משאבים כלשהם.
אחד הדברים שעלו הוא שאת הקהל הישראלי הדבר שהכי מעניין זה (ניחשתם נכון) המחיר. ולכן אחד הדברים שהיה מאוד חשוב ללקוח זה בניה של דף מחירון מפורט ככל ניתן שבו יוצגו כל המחירים של חברה בתלות המרחק וסוג הרכב שמזמינים.
ה"חומרים" ותהליך העבודה
כאשר התקציב לא גבוהה לרוב בעלי העסקים מבקשים לספק בעצמם את התכנים לאתר וגם את התמונות שכן כל האלמנטים הללו מגדילים את העלות הכוללת אם נכתבים על ידי נותן השירות, בין אם זו החברה שבונה להם את אתר ובין אם זה מקדם אתרים. מאחר וזו הנחת המוצא ביקשתי לקבל את כל הטקסטים שיש להם ואת התמונות של הרכבים שיש לחברה, אבל מאחר ולא היו הרבה כאלו, הבנתי שעליי לעזור גם בזוית הזו. ביקשתי לדעת את כל הסוגים והדגמים של הרכבים וחיפשתי את שאר התמונות ממאגרי התמונות שיש לי בכדי לבנות את הגלריית הרכבים.
בנוסף לכך שכרתי את שירותיה של כותבת תוכן בכדי שתעבוד צמוד עם הלקוח ותעזור לו לתרגם את מה שהוא רוצה להציע ללקוחות לטקסטים שיעלו אחרכך כעמודים. את התכנים לבלוג אני עושה עם הלקוח אחת לכמה זמן כאשר עולה לו רעיון למשהו שהוא היה רוצה שלקוחות ידעו לפני שמתקשרים, או טיפים שהוא חושב שכדאי שידעו. וכך, פעם בכמה שבועות אנחנו מדברים בטלפון וכותבים עוד מאמר בכדי שהאתר ימשיך להתעדכן ולצבור גולשים שיגיעו אילו.
תוספת האופטימיזציה
למרות שמדובר על פרוייקט של בניית אתר בלבד עדיין דאגתי שתהיה אופטימיזציה מלאה שלו לגוגל – זהו שירות שמתאים את האתר באופן ספציפי לגוגל כך שיהיה קל למנועי חיפוש לקרוא אותו, להבין את התוכן שבו ועל כן לדרג אותו באופן יותר טוב בביטויי החיפוש הרלוונטים עבורו. לרוב שירותי בניית אתרים שנתנים על ידי חברות שונות לא כוללות את השירות הזה. בכדי לקבל אותו יש צורך ברכישה של חבילת קידום אתרים ולהתחייבות לעבודה של כמה חודשים לפחות עם מחלקת הקידום של אותה החברה. באופן כללי, לכל לקוח שאני בונה לו אתר אני ממליץ תמיד להוסיף גם את האופטימיזציה לעסקה, גם אם הוא לא מעוניין בשירות קידום מלא. זאת מאחר והאופטימיזציה היא התשתית של הקידום, כך שגם אם הלקוח אינו מעוניין בקידום האתר שלו כעת, עדיין כדאי לסגור את הפינה הזו כי בעתיד הוא ירצה זאת בוודאות.