בין אם בניתם את האתר שלכם בעצמכם ובין אם כרגע קיבלתם אתר חדש מהניילונים שבנה לכם בונה אתרים או חברה גדולה – המדריך הזה יעזור לכם לוודא שהעבודה נעשתה כמו שצריך ויכול לחסוך לכם הרבה כאב ראש והפסדים מיותרים של לקוחות וכסף.
עכשיו, אני כבר יודע שבתור בעלי עסקים בקושי יש לכם זמן לנשום, אז כל הבדיקות שאני אציע לכם לעשות עוד רגע לא יקחו יותר מ5 דקות ביחד. אז בפעם הבאה שאתם הולכים לישיבה בשירותים נצלו גם את הזמן הזה כמו שצריך 😉
נראות האתר בטלפון הנייד
כיום זה כבר ברור שרוב הגולשים באינטרנט עושים זאת דרך הטלפון הנייד ולכן הנראות של האתר בנייד היא קריטית מאוד. היא עד כדי כך קריטית שגוגל פרסמה יותר מפעם אחת שהיא נותנת משקל גדול יותר לתצוגת האתר בנייד מאשר לתצוגה שלו דרך מסך מחשב. כל בוני ומקדמי האתרים, גם המתחילים ביותר, יודעים את זה אבל עדיין התצוגה בנייד היא מקום שבו מוצאים הרבה פאשלות וזה יכול לנבוע משני סיבות מרכזיות.
- בניית האתר מתבצעת דרך המחשב ולא דרך הנייד ולכן גם רוב בדיקות האיכות שלו מתבצעות מהמחשב ולא דרך הנייד.
- אם האתר שלכם נבנה באמצעות וורדפרס הוא כולל התאמה אוטומטית לנייד. כשלעצמו זה נשמע נהדר אבל ביצוע של התאמה אוטומטית שנעשית על ידי מערכת ניהול תוכן עדיין לא אומרת שההתאמה הזו נעשתה כמו שצריך ולכן יש צרוך לבדוק אותה גם באופן ידני.
אז בדיקה ראשונה שכדאי לכם לעשות היא להכנס לאתר דרך הטלפון הנייד שלכם ולבדוק שדף הבית נראה כמו שצריך, תוכלו גם לבדוק את הדפים הפנימיים הקריטיים ביותר כמו למשל דפי השירותים המרכזיים שאתם מציעים בכדי לבדוק שגם בהם הנראות היא טובה.
בדיקה שניה – לחצן הטלפון
זוהי בדיקה קריטית מאין כמוהה! גולשים לרוב הופכים ללקוחות כשהם יוצרים איתכם קשר בטלפון או בטופס צור הקשר באתר. עכשיו רק תארו לעצמכם כמה מתסכל זה לאבד לקוחות רק כי מספר הטלפון שהוזן בכפתור היה שגוי, או שהכפתור כלל לא מכיל קישור לחיוג אליכם… אתם בטח מבינים שאין צורך להרחיב על החשיבות.
כנסו אל האתר שלכם דרך מכשיר הטלפון הנייד ובדקו את כפתור החיוג אליכם בכל דף שהוא מופיע.
בדיקת טופס צור הקשר
אותו הדבר שנוגע לטלפון, נוגע גם לדף צור הקשר. מלאו את הפרטים שלכם בטופס ושלחו אותו, זו תהיה הזדמנות טובה לבדוק גם את התהליך שעובר הגולש כאשר הוא פונה אליכם וגם לבדוק שכל החיבור בין תיבות הדואר לאתר עובד. למעשה אתם תוודאו במהלך שלושה דברים.
- אתם מקבלים מייל על כך שהפנייה התקבלה בהצלחה בתיבה של הלקוח
- אתם מקבלים מייל בתיבה של העסק על כך שלקוח יצר קשר
- אתם מוודאים שכל הפרטים שהזנתם בטופס אכן הגיעו גם במייל.
בדיקת הקישורים בדף הבית והתפריט הראשי
דף הבית של האתר שלכם והתפריט הראשי הם למעשה השער הראשי של הגולש לשאר הדפים באתר. לרוב לא עוברות יותר מכמה שניות של בילוי בדף הבית עד שהגולש מבין לאיזה דף ספיציפי עליו להיכנס כדי למצוא את מה שהוא רוצה ממכם. אז וודאו שכל הקישורים אכן מובילים למקומות שהם אמורים להוביל ולא מביאים אל דף שגיאה. חבל שגולשים יעזבו את האתר שלכם בגלל קישור שהוזן באופן לא נכון. אתם כבר יודעים מה לעשות…
בשורה התחתונה
בניית אתר עדיין מתבצעת על ידי בני אדם מה שאומר שלא משנה כמה מנוסה בונה האתר שלכם תמיד יש אפשרות לטעויות שטותיות. אם יש לכם זמן לבדוק את האתר לעומק ברור שזה זו האופציה העדיפה ביותר, אבל אם אתם קצרים בזמן, 4 הבדיקות שהצעתי בהחלט יעשו 80% מהעבודה.