טקסט עוגן – כך תשתמשו בו באופן נכון

טקסט עוגן - מה זה, איך הוא יכול לעזור לקידום שלכם וכיצד תשתמשו בו נכון בכדי להזניק את האתר שלכם בדף תוצאות החיפוש.
עוגן

מה תגלו במאמר הזה?...

מהו טקסט עוגן

טקסט העוגן הוא הטקסט שממנו יוצא קישור אל עמוד אחר או אתר אחר. דוגמא טובה היא קישור אל דף הבית של האתר הזה. הקישור שבמשפט הקודם מפנה אתכם את הכתובת : kfirmenashe.com שזהו דף הבית של האתר, וטקסט העוגן הוא "דף הבית של האתר הזה" . באותה המידה הייתי יכול לבנות קישור נוסף לדף הבית עם טקסט עוגן אחר כמו למשל "מקדם אתרים". הקישור מפנה לאותה הכותבת אז טקסט העוגן הוא שונה.

איך טקסט עוגן עוזר לקידום אתרים

טקסט העוגן עוזר לגוגל להבין את ההקשר ואת הנושא שעליו העמוד המקושר מדבר. כלומר אם אני מקשר תחת הביטוי מקדם אתרים, גוגל מבין שזהו הנושא של עמוד הבית שלי. כמובן שגוגל לא נח רק על הפרמטר הזה אלא משקלל אותו עם הרבה פרמטרים אחרים, אך זהו עוד עזר עבורו. במקרה של קישורים חיצוניים, כלומר כאלו שמגיעים מאתר אחר אל דף הבית של האתר הזה, גוגל יכול להבין את ההקשר של דף הבית שלי לפי איך שגורמים חיצוניים (כלומר אתרים ואנשים אחרים) רואים אותו ואת הנושא אילו הוא שייך.

שימוש לרעה בטקסט עוגן

כמו כל דבר טוב בעולם קידום האתרים, ברגע שנפל האסימון אצל מקדמי האתרים שטקסט העוגן חשוב מאוד עבור גוגל בכדי לקבוע למה הקישור רלוונטי הם התחילו לבנות המון קישורים שלא נותנים הרבה ערך תחת טקסט עוגן שרצו לקדם את האתרים עליו. כך יצא שהם הצליחו לבלבל את האלגוריתם של גוגל ולדרג אתרים שאינם בעלי ערך במקומות גבוהים. לאחר שגוגל הבינו את העניין הם והורידו את הכוח של העוגן בקביעת הרלוונטיות. במקום זאת הם משתמשים יותר בתגיות המטא, בטקסט ובקישורים עצמם. בכדי לעשות את זה הם שכללו את האלגוריתמים שלהם שלמדו לזהות מילים נרדפות וגם ציטוטים. כלומר אם אתר אחר יקשר אל עמוד הבית של האתר שלי תחת טקסט העוגן "כפיר מנשה" גוגל יזהה גם את זה כקישור ששייך לתחום קידום האתרים שכן זה הנושא העיקרי בו האתר שלי עוסק.

איך ניתן להשתמש בטקסט עוגן בצורה הנכונה ביותר?

כיום מומלץ לגוון את טקסט העוגן בין קישור אחד לאחר. לדוגמא, במידה ואני מעוניין לקשר מ5 אתרים חיצוניים אל עמוד הבית שלי יהיה נכון פחות שכל חמשת הקישורים יהיו בעלי טקסט העוגן "מקדם אתרים" , ויותר נכון יהיה להשתמש במגוון של אנקורים לדוגמא:

  1. קישור 1 – יהיה תחת הטקסט העוגן "מקדם אתרים"
  2.  קישור 2 – יוכל להיות תחת מילה נרדפת "מומחה לקידום בגוגל"
  3. קישור 3 – יוכל להיות – למידע נוסף על קידום אתרים – "לחצו כאן"
  4. קישור 4 – יוכל להיות הכתובת הגולמית של האתר – kfirmenashe.co.il"
  5. קישור 5 – על שם מותג או במקרה הזה על שמי – "כפיר מנשה"

חמש הקישורים שהצגתי כאן הם דוגמא. למעשה, אין כלל אמיתי שאומר כיצד כדאי לגוון את טקסט העוגן בין קישורים ולכן הצורה הטובה לגוון היא לפי הקונטקסט. יש לקרוא את המשפט שממנו מעוניינים להוציא את הקישור ולשים את העוגן שמשתלב בטקסט בצורה הטבעית והנוחה ביותר לקריאה .הרעיון הוא שכל הטקסט יראה טבעי, כלומר כאשר מישהו יקרא אותו הקריאה תזרום באופן רגיל בלי שיראה שהקישור נשתל שם באופן מאולץ או רק לצורך קידום אתר.

לקוחות ממליצים

מוזמנים להתרשם מכל חוות הדעת עליי
כמקדם אתרים מומלץ

ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא

מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

בוא נגלה איך נגיע יחד למקום הראשון ונביא הרבה לקוחות חדשים לעסק שלך.

תגובה אחת

  1. מאמר יפה כתוב בצורה מובנת ומסודרת עם מלא תוכן שימושי!!!!!!!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

mobile marketing
איך לקדם אתר בגוגל?
כפיר מנשה

6 דרכים סופר ממירות לשיווק במובייל

רוב הגלישה מתבצעת דרך מכשירים ניידים. לכן גם אתם חייבים לדעת על כל הדרכים הטובות ביותר לעשות שיווק במובייל כמו שצריך!

דילוג לתוכן