לכל עמוד, מאמר או פוסט שנכתב באתר כדאי שתהיה מילת מפתח שאנו מייעדים לו ועליה נראה שיתברג בגוגל. באמצעות ביצוע של מחקר מילות מפתח ניתן לדעת בדיוק מהם נפחי החיפוש ורמת התחרויתיות של כל מילת מפתח, וכך ניתן לבצע בחירה חכמה של הביטויים שעליהם נרצה לקדם את האתר. במהלך מחקר המילים גם נבצע את ההקצאה של מילת מפתח לעמוד ונכניס למעקב בכלי הבקרה בכדי לבדוק את ההתקדמות. אך מעבר לתכנון האסטרטגי, ההחלטה על מילת המפתח שנקצה לכל עמוד והמעקב אחריה, כדאי מאוד לדעת איך לשבץ אותה בתוך הטקסט שאנו כותבים כחלק מהאופטימיזציה של אותו העמוד וההתאמה שלו לגוגל. ישנם הרבה מקומות שבהם ניתן לשבץ את מילת המפתח בתוך הטקסט ויש את הדרך לעשות זאת באופן נכון ועל זה בדיוק ארחיב במאמר הזה.
שילוב של מילות המפתח בטקסט צריך להיעשות בצורה חכמה מאחר ואנו צריכים לא רק לשבץ את מילת החיפוש כדי להתברג עליה במנועי החיפוש, אלא לשלב אותה עם חויית משתמש טובה. לכן מילת המפתח צריכה להופיע תוך מתן ערך לגולשים שמגיעים לאתר ובצורה שתראה טבעית ולא מתאמצת או מלאכותית. אז הנה כל המקומות שבהם ניתן לשלב את מילת המפתח והדרך לעשות זאת בצורה נכונה.
שיבוץ מילת המפתח במטה טייטל
מטה טייטל היא הכותרת שמופיעה בתוצאות החיפוש בגוגל ובה צריכה להופיע מילת החיפוש או ווריאציה אחרת שלה פעם אחת בלבד. חשוב לזכור שהמטה טייטל היא כותרת קצרה שמכילה במקסימום 10 מילים ולכן פעם אחת זה המקסימום שבו נוכל לשבץ את מילת המפתח כך שהשיבוץ יראה טבעי ולא מתאמץ. בנוסף לכך כדאי שהטייטל יכיל גם את שם האתר ואיזה טוויסט שיווקי כדי למשוך גולשים להקליק עליו. דוגמא לכותרת שנעשית באופן נכון ניתן לראות בדוגמא הבאה – מדבר על עמוד שהקמתי באתר שלי עבור לקוח שלו יש עסק להסעות במיניבוס ברחבי הארץ. הכותרת כוללת גם את מילת המפתח "מקום ראשון בגוגל" וגם שאלה שמסקרנת את הגולשים ומעודדת אותם ללחוץ ולהיכנס למאמר.
מתעניין בבנייה או קידום האתר שלך? מוזמן לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!
בוא נגלה איך נוכל לקחת את העסק שלך כמה צעדים קדימה.
ניתן גם להשאיר פרטים בטופס הבא
שיבוץ מילת המפתח בתיאור העמוד או ה"מטה דסקריפשן"
תיאור העמוד גם הוא אחד המרכיבים של תוצאת החיפוש בגוגל ולמעשה בא לתת לגולשים תיאור קצר של עד 22 מילים על תוכן העמוד בכדי שידעו על מה הוא מדבר. גם כאן ההמלצה היא שילוב של מילת המפתח או וריאציה כלשהי פעם אחת בטקסט תוך שילוב שלה במידע מדויק ומהימן על תוכן העמוד. לרוב כדאי לשלב את מילת החיפוש באופן מדוייק בתוך הטקסט אך לעיתים שיבוץ שלה באופן מדוייק לא ישתלב באופן טבעי בטקסט, במקרים כאלו לא נשנה את הטקסט אלא נעדיף לשנות מעט את מילת החיפוש ולכתוב אותה בוריאציה אחרת. המוטו כאן הוא טבעיות וזרימה לפני קידום, כלומר אם ישנה התלבטות האם לשנות את כל הטקסט ולהוריד טיפה מערכו רק בכדי שמילת המפתח תוכל להשתלב בה בצורתה המדוייקת או שימוש בוריאציה אחרת של מילת החיפוש תוך השארת כלל הטקסט בצורתו הטובה ביותר, נעדיף את האופציה השניה.
שיבוץ מילת מפתח בכותרות הטקסט
ניתן גם לשבץ מילות מפתח בכותרות המופעיות בתוך העמוד/הטקסט מעבר לכותרת העמוד בגוגל. כותרות הטקסט הן למעשה הדרך לחלק טקסט בעמוד לנושאי משנה כך שניתן יהיה להציג נושא מורכב בצורה מסודרת ומאחר והן כולן קשורות באותו נושא גדול (שנגזר ממילת המפתח שהקצנו במהלך מחקר מילות המפתח) זה מאוד טבעי ונכון לכלול גם בהם את מילת המפתח או וריאציה כלשהי שלה שמשתלבת באופן טבעי. לדוגמא מילת המפתח עבור מאמר זה היא "מילות מפתח בטקסט" ותוכלו לשים לב שהכותרת שפותחת את הנושא של מילות המפתח בכותרת היא "שיבוץ מילת מפתח בכותרות הטקסט".
הכותרות הללו מסומנות לרוב בתגית H1/H2/H3 וכו' ומסמנות גם לגוגל כי מדובר בכותרת ולכן זוכות לציון בולטות גבוהה יותר משאר הטקסט, לכן בהחלט כדאי לשבץ בהן את מילת המפתח.
שיבוץ מילת מפתח בתמונות
כאשר מעלים תמונות לתוך עמוד או מאמר ניתן גם לתת לה תגית טקסט אלטרנטיבית עבור גוגל. כשמבינים איך גוגל עובד יודעים שהוא לא כל כך מיומן בלקרוא ולהבין תמונות, ובכדי לעזור לו ישנה אפשרות לתת תגית אלטרנטיבית לתמונה שמכילה טקסט שמתאר את התמונה עבור גוגל. גם בתגית הזו ניתן לשבץ את מילת המפתח, וזאת שוב, במידה והיא משתלבת באופן טבעי בתיאור התמונה עבור גוגל.
שיבוץ מילת מפתח בטקסט העוגן של הקישורים הפנימיים
חלק חשוב מהאופטימיזציה של כל עמוד כולל קישור אילו מעמודים אחרים באתר. הקישורים הפנימיים הללו עוזרים גם למשתמשים לנווט בקלות בתוך האתר וגם לגוגל להבין אילו נושאים באתר קשורים יותר אחד לשני. בגדול, הקישור מורכב מהכתובת שאילו הוא מפנה ומטקסט שמוצג בעמוד ושעליו ניתן ללחוץ בכדי להגיע אל הכתובת המקושרת, שנקרא גם טקסט עוגן. ברגע שמעלים עמוד חדש לאתר כדאי לחפש את כל העמודים שמדברים על אותו הנושא או על נושאים שקשורים ולקשר מהם אל העמוד החדש. בקישור שנשים נשתמש בטקסט עוגן שכולל את מילת המפתח שעליה נרצה שהעמוד יתקדם. כך נראת דוגמא לקישור למאמר הזה (המכיל וריאציה של מילת החיפוש) מהמדריך לאופטימיזציה למונעי חיפוש שפרסמתי בעבר.
שיבוץ מילת מפתח בטקסט העמוד
מעבר לכל המקומות שסקרנו עד כה ישנו גם צורך לשלב את מילת המפתח גם בטקסט עצמו, שזה כמובן דבר טבעי ומתבקש, אך גם מזמין איתו ניסיונות לא מעטים לניצול לרעה. הניסיונות הללו מגיעים במצבים בהם הרבה בעלי עסקים, מקדמי אתרים, וגם כאלו שאינם בעלי הבנה בתחום הקידום האורגני בכלל לנסות "לדחוף" כמה שיותר פעמים את מילת המפתח בטקסט עד כדי שניתן לראות שזה פוגם באיכות הטקסט והרעיונות שהוא מנסה להעביר. בעבר הפרקטיקה הזו עבדה לא רע אבל כיום, עם ההשתכללות של האלגוריתם של גוגל ועם ההסתמכות ההולכת וגוברת שלו על חוייית משתמש טובה, זו הפכה לפרקטיקה פסולה שיכולה להזיק. כדי להימנע מזה כדאי מאוד לכתוב את תוכן האתר לפי הכלל הבא: "כתבו בצורה חופשית ללא שום התכווננות אל מילת המפתח, פשוט כתבו בחופשיות. לאחר שכל הטקסט כתוב עברו עליו ושבצו בו את מילת המפתח רק במקומות בהם היא משתלבת באופן טבעי." אם אינכם בטוחים מהו אותו אופן טבעי, תנו למישהו אחר לקרוא את הטקסט שנכתב ותבקשו שיתקן כל דבר שנראה לו לא במקום. אם הוא מצביע בעיקר על המקומות בהם מופיעה שוב ושוב מילת המפתח סימן שעשיתם שימוש בה יתר ופגעתם בחוויית המשתמש. במצב כזה נסו לבדוק האם ניתן להחליף את מילת המפתח בווריאציה אחרת שלה שתתאים יותר – במידה ומצאתם, נהדר! מאחר וגוגל יותר מסתמך על קידום של נישות ונושאים ופחות על מילות מפתח מדויקות זה בהחלט יעשה את העבודה, אך במידה ולא הורידו לחלוטין את מילת המפתח.
העיקרון כאן הוא מאוד ברור, העדיפו תמיד חויית משתמש טובה על פני דחיפה של מילות המפתח. בלוא הכי הן מצויות בהרבה מהאלמנטים שצויינו עד כה ולכן אין שום חשש לוותר על חלק מהן בטקסט בכדי לשמר חוויה טובה עבור הגולשים.